کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و پارت دمکرات کردستان، با هم دیدار کردند

17:01 - 19 فروردین 1394

کوردستان میدیا: طی دیدار دو هیأت دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و پارت دمکرات کردستان، وضعیت منطقە‌ی خاورمیانه و شرایط کنونی کردستان مورد گفتگو و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز دوشنبه هفدهم فروردین‌ماه، هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی مصطفی هجری دبیرکل این حزب از دفتر سیاسی پارت دمکرات کردستان ــ عراق دیدار و از سوی هیأت این حزب به سرپرستی فاضل میرانی رئیس دفتر سیاسی پارت دمکرات کردستان مورد استقبال قرار گرفت.

مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات در این دیدار سخنانی مفصل پیرامون وضعیت کنونی کردستان، تفاهم هستەای رژیم ایران و گروه ١+٥، شرایط مبارزە در کردستان ایران و سیاست‌های توطئە‌آمیز رژیم ایران مطرح و همچنین بر آمادگی حزب دمکرات کردستان ایران برای حمایت همەجانبه از اقلیم کردستان و دفاع از دستاوردهای این حکومت و منافع ملی کردستان تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، فاضل میرانی، رئیس دفتر سیاسی پارت دمکرات کردستان به نمایندگی از هیأت این حزب، خوشحالی خود را از دیدار با هیأت دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران ابراز نمود.

سپس فاضل میرانی آخرین تحولات سیاسی و وضعیت منطقەی خاورمیانە و بەویژە عراق و اقلیم کردستان و همچنین پیامدهای مقابله با گروه تروریستی داعش را تشریح کرد.

پیرامون مقابله نیروی پیشمرگەی اقلیم کردستان با گروه تروریستی داعش، هیأت میزبان بر این باور بودند که چە در سطح جبهەهای جنگ و چە در سطح جامعەی بین‌الملل، توازن به سود ملت کُرد و نیروی پیشمرگە می‌باشد.

اصلاح قانون اساسی و قوانین مربوط به رئیس اقلیم کردستان، از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این نشست بود.

فاضل میرانی سرپرست هیأت پارت دمکرات کردستان در این نشست پیرامون اصلاح قوانین مربوط به ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد که درصدد هستند همراه با دیگر احزاب و جریانات سیاسی کردستان و روشنفکران و کارشناسان، این موضوع را با یک توافق ملی حل و فصل نمایند.

در ادامەی این نشست، مصطفی هجری ضمن ابراز نگرانی حزب دمکرات نسبت به وقایع رخ‌داده در کردستان و بەویژە مقابله با گروه تروریستی داعش و همدردی با خانوادەی شهدای نیروی پیشمرگە، بر حمایت حزب دمکرات کردستان ایران از اقلیم کردستان و دستاوردهای این حکومت و همچنین منافع ملی کرد تأکید نمود.

هجری همچنین در رابطه با موضوع اصلاح قانون اساسی اقلیم کردستان و مسألەی ریاست اقلیم کردستان ابراز امیدواری نمود که احزاب و جریانات سیاسی اقلیم کردستان در راستای ارج نهادن به منافع ملی و با احساس مسئولیت نسبت به منافع مردم کردستان و شرایطی که کردستان را فرا گرفتە است، موفق به حل و فصل مشکلات از طریق توافق و گفتگو شوند.

سیاست‌های توطئەآمیز رژیم ایران و گروه‌های وابسته به این رژیم در منطقە و بەویژە در قبال عراق و بەویژە حکومت اقلیم کردستان بخشی دیگر از سخنان دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در این دیدار را تشکیل دادە بودند.
هجری در این زمینە بر این باور بود که هدف رژیم ایران از اقدامات و سیاست‌های توطئەآمیز رژیم ایران تضعیف و از بین بردن دستاوردهای اقلیم کردستان است و این رژیم در این راستا اقدام به تحریک داعش برای هجوم به مرزهای اقلیم کردستان می‌کند.

دبیرکل حزب دمکرات در ادامەی سخنان خود تحلیلی جامع در رابطه با تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی و هزینەی میلیاردها دلار از ثروت عمومی مردم ایران در این راستا ایراد نمودە و در این زمینە اعلام کرد که فشار و تأثیرات مخرب تحریم‌های اقتخادی آمریکا و جامعەی جهانی علیه رژیم ایران این رژیم را در آستانەی سرنگونی قرار دادە بودند واین رژیم در جهت حفظ حاکمیت خود مجبور به قبول درخواست‌های گروه ١+٥ شد.

هجری همچنین در رابطه با پیامدهای توافق احتمالی هستەای با رژیم ایران تاکید نمود که رژیم ایران هرچقدر در مقابل جامعەی جهانی نرمش نشان بدهد، به این میزان در مقابل ساکنین ایران و گروه‌های مخالف با رژیم اسلامی ایران به خشونت و سرکوب توسل می‌کند.

مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران و سرپرست هیأت این حزب در دیدار با هیأت دفتر سیاسی پارت دمکرات در بخشی دیگر از سخنان خود بر ادامە و استمرار مبارزەی ملت کُرد و حزب دمکرات تا نیل به اهداف تاکید ورزید.

هجری در پایان سخنان خود اعلام نمود که مبارزەی حزب دمکرات در راستای محکومیت ماهیت رژیم اسلامی ایران و افشاگری در رابطه با مسألەی حقوق بشر، تروریسم بین‌المللی و صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای منطقە و دخالت‌های رژیم در امور داخلی کشورهای منطقە ادامە خواهد داشت.