کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یورش پرتعداد نیروهای گارد ویژە به بند ٣٥٠ زندان اوین

17:50 - 19 فروردین 1394

کوردستان میدیا: بند زندانیان سیاسی زندان اوین به بهانەی تفتیش و بازرسی از سوی گارد ویژەی زندان اوین مورد هجوم قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مسئولین زندان اوین با همراهی تعداد زیادی از نیروهای گارد حفاظت زندان به بند ٣٥٠ (بند زندانیان سیاسی زندان اوین) یورش بردە و اقدام به بازرسی و تفتیش وسایل شخصی زندانیان سیاسی محبوس در این بند که حدودا ٤٠ تن می‌باشند، کردەاند.

سایت خبری تحلیلی کلمه این یورش را کم سابقه توصیف کردە و در این ارتباط اعلام کردە است که این یورش تحت نظر و با حضور معاونان اجرایی و حفاظت زندان اوین انجام شدە و همچنین تعداد نیروهای گارد زندان را بە مراتب بیشتر از تعداد زندانیان سیاسی بند ٣٥٠ گزارش دادە است.

طی این یورش که چند روز قبل از نخستین سالگرد حملەی مشابه به این بند انجام شد، وسایل شخصی زندانیان سیاسی از سوی نیروهای گارد زندان تخریب شدەاند.

10590.jpg
محمدصدیق کبودوند و سمکو خلقتی زندانیان سیاسی کرد محبود در زندان اوین

سال گذشته در مورخەی بیست و هشتم فروردین‌ماه، نیروهای گارد زندان اوین به بند زندانیان سیاسی هجوم بردند که بعدها این یورش به عنوان پنجشنبه‌ی سیاه شناختە شد.

طی یورش سال گذشتەی نیروهای گارد زندان اوین به بند ٣٥٠، زندانیان سیاسی با باتوم و ... مورد ضرب و شتم واقع شدە و بیش از ٣٠ زندانی سیاسی مجروح شدند و تعدادی از آن‌ها نیز به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان‌های خارج از زندان و بیش از ٣٢ زندانی سیاسی دیگر این بند نیز به سلول انفرادی منتقل شدند.

محمد صدیق کبودوند و سمکو خلقتی زندانیان سیاسی کُرد، از جمله زندانیان سیاسی محبوس در بند ٣٥٠ زندان اوین می‌باشند.

محمد صدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان دهم تیرماه سال ١٣٨٦ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران به یازدە سال حبس محکوم شدە است و هم‌اکنون در بند ٣٥٠ زندان اوین در حال گذارندن دوران محکومیت خود می‌باشد.

سمکو خلقتی، بیست و هشتم دی‌ماه ١٣٨٨ در شهر اراک از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون رژیم اسلامی ایران به ١٥ سال حبس تعزیری محکوم و هم‌اکنون در زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.