کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سه فعال سیاسی کُرد به اعدام محکوم شدند

14:38 - 22 فروردین 1394

کوردستان میدیا: سە شهروند کُرد اهل مهاباد به اتهام محاربه از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران به اعدام محکوم شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا و به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، خانوادەهای صابر شیخ عبدالله، حسین عثمانی و دیاکو رسول‌زادە، سە زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه، از صدور حکم اعدام برای فرزندانشان خبر دادەاند.

بر اساس این گزارش، شعبە یکم دادگاه انقلاب رژیم اسلامی ایران در مهاباد به ریاست قاضی احمد جوادی‌کیا حکم اعدام این سە شهروند کُرد را به اتهام محاربه از طریق بمب‌گذاری و عضویت در یکی از احزاب کَرد اپوزسیون رژیم اسلامی ایران به اعدام محکوم کردە است.

10598.jpg
صابر شیخ عبدالله

خبر محکومیت این سە زندانی سیاسی کُرد به اعدام از سوی کانون مدافعان حقوق بشر کردستان و به نقل از خانوادەهای آن‌ها منتشر شدە است و تاکنون هیچ گونه گزارشی به نقل از نهادهای رسمی رژیم ایران مبنی بر صحت و سقم این خبر انتشار نیافتە است.

هم اکنون ٢١ فعال سیاسی کُرد به اتهام عضویت در احزاب کُرد اپوزسیون و اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه‌های انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شده‌اند که حکم اکثر آن‌ها در دیوان عالی کشور تایید شده است.

این آمار، سامان نسیم و ٤ زندانی سیاسی دیگر کُرد به نام‌های حبیب‌الله افشاری، علی افشاری، سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری را که روز چهارشنبه ٢٩ بهمن‌ماه از سوی مسئولین زندان ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به بند انفرادی منتقل شدە و تاکنون نیز هیچ اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دسترس نمی‌باشد را شامل نمی‌شود.