کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شلیک مستقیم نیروهای رژیم، مرگ یک جوان کُرد را رقم زد

15:47 - 22 فروردین 1394

کوردستان میدیا: یک جوان ٢٠ سالەی کُرد در پی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی رژیم اسلامی ایران در جادەی سقز ــ دیواندرە کشتە شد.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنجشنبه بیستم فروردین‌ماه نیروهای رژیم اسلامی، خودروی یک شهروند کُرد را در جادەی سقز ــ دیواندرە هدف شلیک مستقیم قرار دادە‌اند.

این گزارش حاکی از این می‌باشد که در نتیجەی این اقدام نیروهای رژیم، یک جوان ٢٠ سالەی کُرد به نام ابوبکر فرزند ابراهیم\'\' در اثر اصابت گلوله از ناحیەی سر در دم جان باختە است.

شاهدان عینی در این ارتباط اعلام کردەاند که نیروهای انتظامی رژیم اسلامی هیچ‌گونە اخطاری مبنی بر ایست و بازرسی به این شهروند کُرد ندادە و مستقیما وی را هدف تیراندازی قرار دادەاند.

شلیک مستقیم نیروهای رژیم ایران و همچنین تعقیب و گریز آن‌ها در جادەهای کردستان سالانه باعث کشتە شدن ده‌ها شهروند کُرد می‌شود.

نیروهای رژیم هموارە به ظن حمل کالای قاچاق شهروندان کُرد را مورد شلیک مستقیم قرار داده و این درحالیست که در اکثر موارد، این افراد هیچ گونه کالای قاچاقی همراه نداشتەاند.

آمارهای منتشرە از سوی آژانس خبررسانی کُردپا در این ارتباط نشان می‌دهند که طی سال گذشتە، ٦٤ شهروند کُرد براثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم و واژگونی ماشین براثر تعقیب و گریز آن‌ها کشتە و زخمی شدەاند.