کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

صدور وثیقە سنگین برای آزادی موقت یک روزنامەنگار زندانی کرد

16:35 - 24 فروردین 1394

کوردستان میدیا: دادگاە انقلاب شهر مهاباد برای آزادی موقت کاوان محمدپور روزنامەنگار کرد اهل سردشت وثیقه ١٥٠میلیون تومانی صادر کرد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، بازپرس پرونده کاوان محمدپور ٢٨ ساله، دبیر سرویس اجتماعی دو هفته‌نامه جامعه کُردستان که دو هفته پیش به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده شده بود، برای آزادی موقت این روزنامەنگار کرد قرار وثیقە صد و پنجاه میلیون تومانی صادر نمود.

این مبلغ درخواست شدە از سوی دادگاە انقلاب شهر مهاباد تاکنون از سوی خانواده‌ی محمدپور تهیه نشده است.

کاوان محمدپور، مورخەی ششم اسفندماه سال ١٣٩٣ به اداره اطلاعات مهاباد احضار و بازداشت و متعاقبا به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

نیروهای اطلاعاتی پس از بازداشت نامبردە، لپ‌تاپ و وسایل شخصی وی را با خود برده بودند.

کاوان محمدپور دانشجوی رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه پیام‌نور مهاباد، همکار روزنامه‌های شرق و ابتکار و دبیر بخش ادبی مجله ٧ تیر سردشت نیز بوده است.

علی‌رغم گذشت نزدیک به بیست ماه از تصدی حسن روحانی بر قوه‌مجریه اما همچنان ٤٦ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان‌های ایران بسر می‌برند.

 سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که زندانیان عرصه رسانه‌ها در ایران خودسرانه بازداشت و در دادگاه‌هایی ناعادلانه به حبس‌های سنگین محکوم و در شرایطی غیرانسانی نگهداری می‌شوند.

بنابه مرکز آمار کُردپا هم‌اکنون حداقل ٥ روزنامه‌نگار سرشناس کُرد در زندان‌های ارومیه، مریوان، مهاباد و اوین تهران محبوس هستند.
محمدصدیق کبودوند مدیر مسئول پیام مردم، مسعود و خسرو کُردپور از آژانس خبری موکریان، کاوان محمدپور در دو هفته‌نامه جامعه کُردستان و عدنان حسن‌پور در هفته‌نامه آسو از جمله‌ی روزنامه‌نگاران زندانی می‌باشند.

گادر.د