کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کاخ سفید: رژیم تهران بە اندازە عمر یک نسل از تروریسم حمایت کردە است

14:31 - 29 فروردین 1394

کوردستان میدیا: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، فعالیت‌های رژیم ایران در پشتیبانی از تروریسم همچنان ادامە دارد و آمریکا نسبت بە این مسئلە ابراز نگرانی می‌کند.
بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، جاش ارنست در یک کنفرانس خبری با تاکید بر اینکه این رژیم بە اندازە عمر یک نسل از تروریسم حمایت کردە است، اعلام کرد، واشنگتن بە مقام‌های رژیم ایران اعلام کردە است کە نسبت بە پشتیبانی رژیم تهران از تروریسم در نقاط مختلف جهان نگران است و این رژیم بە اندازە عمر یک نسل از تروریسم حمایت کردە است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامە افزود، مذاکرات هستەای نگرانی‌های دولت آمریکا در زمینە تروریسم برطرف نمی‌کند و همچنین تاکید کرد حتی اگر ایرانیان مذاکرات مربوط بە برنامە اتمی را ادامە دهند و با آن موافقت کنند، بسیار محتمل است کە این رژیم بە پشتیبانی از تروریسم ادامە ندهد.

 بە دلیل پشتیبانی رژیم ایران از تروریسم گفت‌وگوهای اتمی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند، چرا که در صورت دستیابی رژیم تهران به سلاح هسته‌ای، پشتیبانی آن از تروریسم خطرناک‌تر خواهد بود.

ایران خردادماه سال گذشتە همراه با کشورهای سوریه، کوبا و سودان در فهرست حامیان تروریسم که هر سال از سوی  وزارت امور خارجە آمریکا منتشر می‌شود قرار گرفتند کە رژیم ایران در این فهرست، جزو بد‌ترین کشور در زمینه حمایت از تروریسم معرفی شده است.
وزارت خارجه آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۴ میلادی خود، اعلام کرده بود که در ٢٠١٣ میلادی حمایت از تروریسم را به شکلی بی‌سابقه در مقایسه با ۲۰ سال گذشته افزایش داده است.

جاش ارنست همچنین در این کنفرانس خبری گفت: اقتصاد ایران بە دلیل تحریم‌ها بسیار ضعیف شدە ولی متاسفانە نشانەای وجود ندارد کە این رژیم در عرصە تروریسم سرمایەگذاری نکردە باشد.

وی همچنین بە دخالت و نقش رژیم ایران در جنگ یمن و پشتیبانی آن از حوثی‌ها اشارە کرد و تاکید کە جنگ یمن می‌تواند بە یک جنگ گستردە در منطقە تبدیل شود.

گادر. د