کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کشته شدن دو جوان کُرد در پی شلیک نیروهای نظامی رژیم

16:40 - 29 فروردین 1394

کوردستان میدیا: دو جوان کُرد اهل شهرهای سروآباد و سقز ، در اثر تیراندازی نیروهای انتظامی رژیم ایران کشته و زخمی شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنجشنبه ٢٧ فروردین‌ماه، دو جوان اهل شهرهای سروآباد و سقز طی دو حادثه جداگانه در اثر اصابت گلولەی نیروهای انتظامی رژیم اسلامی کشته و زخمی شدند.

آژانس کُردپا طی گزارشی اعلام کردە است که نیروهای نظامی رژیم ایران در سه راه شهر نهاوند در استان همدان به ظن حمل کالای قاچاق، ماشین یک شهروند کُرد اهل روستای تفین از توابع سنندج بە نام فرهنگ را هدف شلیک مستقیم قرار دادە و این شهروند کرد در پی این اقدام به شدت زخمی گردیده است.

این شهروند کُرد که ساکن شهر سنندج می‌باشد، هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهر نهاوند تحت مراقبت پزشکی می‌باشد و وضعیت عمومی وی وخیم اعلام شده است.

در همین زمینە، یک جوان ٢٠ ساله کُرد اهل روستای ملاسالار از توابع بخش زیویە سقز به نام ابوبکر، در جاده سقز – دیواندره، از سوی نیروهای انتظامی رژیم اسلامی در پاسگاه ایران شاه، هدف شلیک مستقیم قرار گرفت.

شلیک مستقیم نیروهای رژیم ایران و همچنین تعقیب و گریز آن‌ها در جادەهای کردستان سالانه باعث کشتە شدن ده‌ها شهروند کُرد می‌شود.

نیروهای رژیم هموارە به ظن حمل کالای قاچاق شهروندان کُرد را مورد شلیک مستقیم قرار داده و این درحالیست که در اکثر موارد، این افراد هیچ گونه کالای قاچاقی همراه نداشتەاند.

با استناد به آمارهای منتشرە از سوی آژانس خبررسانی کُردپا، شلیک مستقیم نیروهای رژیم به سوی شهروندان مدنی طی سال گدشتە، ٦٤ کشتە و زخمی در پی داشتە است.

این آمارها نشان می‌دهند، از میان ٦٤ شهروند مدنی کە از سوی نیروهای نظامی رژیم ایران در جادەها و محورهای ارتباطی کردستان مورد شلیک مستقیم قرار گرفتەاند، ٢٠ شهروند کشتە شدە و ٤٤ نفر دیگر هم زخمی شدەاند.