کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

محمد نظیف قادری: سخنان دوران کالکان به یکپارچگی کوردستان هیچ خدمتی نمی‌کند

22:32 - 29 فروردین 1394

کوردستان میدیا: محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در گفتگویی درباره کردستان عراق تاکید کرد که تجربه‌ی اقلیم کردستان به آسانی به دست نیامده و اظهار داشت که گفتگوی دوران کالکان به یکپارچگی کردستان در راستای منافع ملی نمی‌باشد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، چند روز قبل دوران کالکان از اعضای موسس و رهبری ک.ج.ک، پیرامون اقلیم کردستان عراق گفتگویی سخنانی ایراد نمودە بود.

این مواضع دوران کالکان عکس‌العمل پارت دمکرات کردستان ــ عراق را در پی داشت.

در این خصوص، وب‌سایت رسمی پارت دمکرات کردستان، گفتگویی با محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات ایران انجام داد.

بنا به این گزارش که در وب‌سایت رسمی پارت دمکرات کردستان عراق منتشر شده است، محمد نظیف قادری گفته‌های دوران کالکان را به بازآفرینی شرایط حاد سیاسی در وضعیت کنونی کردستان میداند و همچنین اشارە کرد کە تکرار گفتگوهایی بە این شیوە صحیح نیست و می‌گوید: نباید گفتگویی با این مضمون تکرار شود زیرا تجربه اقلیم کردستان به آسانی به دست نیامده است.

محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه گفتگوی خود به این اشاره کرد:حکومت اقلیم کردستان عراق و موسساتش را یک سیستم دمکرات می‌دانیم و در انتخابات سراسری و با شرکت مردم و خواست آنها و بدون هیچ فشاری این سیستم انتخاب شده است. به همین خاطر گفتگوی دوران کالکان با این تجربه همخوانی ندارد و باید دوران کالکان قبل از آن، همه جوانب را در نظر بگیرد و بداند که تجربه حکومت اقلیم کردستان عراق به آسانی بدست نیامده تا بخواهد با یک گفتگو یک سیستم را تغییر دهد.

قادری همچنین در ادامه گفتگویش تاکید کرده که سخنان کالکان و مواضع این چنینی، خدمتی به یکپارچگی کردستان نخواهد کرد و موفقیت در این است که همه احزاب سیاسی کردستان متحد و یکدست باشند و یک مرکز جمعی که برگرفته از نماینده همه احزاب‌سیاسی اقلیم کردستان باشد.

بر اساس سخنان این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات، دخالت در امور دیگر بخش‌های کردستان اقدامی غیراصولی می‌باشد، به همین دلیل در هر وضعیتی هر کدام از هر چهار بخش کردستان درخواست همکاری بکند باید از سوی احزاب دیگر بخش‌ها مورد همکاری واقع شود، اما لازم است که واقعیت هر بخش از کردستان مورد نظر باشد.

محمد نظیف قادری، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در بخش پایانی گفتگویش می‌گوید:درخواست ما این است که سخنانی این چنینی تکرار نشود، به دلیل اینکه هیچ جریانی با این چنین مواضعی ناراحتی هم‌میهنان دیگر بخش‌های کردستان را منجر نشود.