کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

استمرار رشد طلاق و کاهش ازدواج در ایران طی سال ١٣٩٣

16:40 - 30 فروردین 1394

کوردستان میدیا: روند رو بە رشد طلاق در ایران با افزایش رکود اقتصادی در این کشور هـمچنان ادامە دارد و روزانه کانون ده‌ها خانوادە از هم می‌پاشد.
بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مدیر کل آمار و اطلاعات جمعتی سازمان ثبت احوال رژیم ایران از رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدواج در ایران خبر داد.

این مسئول رژیم دربارە آمار ازداوج و طلاق در سال ١٣٩٣ اعلام کرده است، در سال گذشتە ٧٢٤ هزار و ٣٤٥ مورد ازداوج بە ثبت رسیدە کە ٦.٥ درصد نسبت به سال ١٣٩٢ کاهش داشتە است.

بر اساس آمارهای رسمی، در سالی که گذشت در ایران ١٦٣ هزار و ٥٧٢ مورد طلاق اتفاق افتادە کە این میزان در شهرها ١٤٩ هزار و ٦٤٧ و در روستاها ١٣ هزار و ٩٣٥ مورد بودە است.

آمارهای سال ١٣٩٣ در حوزەی طلاق نشانگر این هستند که میزان طلاق در آن سال نسبت بە سال قبل از آن ٥.٣ درصد افزایش داشتە است.

میزان طلاق در ایران با توجه به تعداد طلاق نسبت به جمعیت، تقریباً برابر با میزان طلاق در سه کشور اصلی اروپای غربی است.
در تیرماه سال ۱۳۹۳ با استناد به آمارهای رسمی نهادهای مرتبط رژیم ایران اعلام شد که براساس آمار سال قبل ‌از آن، ٧٠ درصد زنان متقاضی طلاق بوده‌اند و در سه درصد طلاق‌ها مردان متقاضی طلاق بوده‌اند و ۲۶درصد از طلاق‌ها نیز به‌طور توافقی صورت گرفته ‌است.

در ایران، بیشتر طلاق‌ها در گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ است، آمار رشد ۴ درصدی طلاق در سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۳ حکایت از بیشترین طلاق‌های ثبت شده زنان به میزان ۱۴٫۵ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌های ثبت شده مردان نیز به میزان ۱۶٫۲ درصد نیز مربوط به همین رده سنی یعنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده است.

بر اساس گزارشی که در نهم آبان‌ماه ١٣٩٣ خورشیدی منتشر شدە است، ٨٠% موارد طلاق در ایران زیر سنین کمتر از ٣٠ سالگی است.

آمار طلاق در ایران بە سبب مسائل اقتصادی، اعتیاد، بیکاری و ... در افزایش است و مسئولان رژیم نسبت بە این مسئلە بی توجە هستند.