کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمبود آب در ٩ شهر استان کرمانشاە

22:16 - 1 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: مشکل کمبود آب شرب در شهرها و روستاهای کُردستان ایران ادامە دارد و این مشکل اکنون گریبان ٩ شهر در استان کرمانشاە را گرفته است.
بە گزارش خبرگزاری‌ها و بە نقل از مسئولان آب و فاضلاب استان کرمانشاە، هم اکنون بیش از ٩ شهر این استان با کمبود جدی آب مصرفی روزانه روبرو هستند.

بە گفتە یکی از مسئولان رژیم استان کرمانشاە، ٩ شهر و ٥٠٠ روستای این استان با مشکل جدی آب روبرو هستند.
استان کرمانشاه شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ مرکز شهری، ۸۶ دهستان و ۲۷۹۳ آبادی دارای سکنه می‌باشد.

همچنین وضعیت شهر بانە در استان کُردستان نیز از لحاظ ذخیرە آب آشامیدنی در شرایطی نامناسب قرار دارد و تاکنون مسئولان رژیم راە حلی برای مرتفع کردن این مشکل انجام ندادە و جیرەبندی آب نیز مشکل آب آشامیدنی شهر و روستاهای این شهر را حل نخواهد کرد.

مدت چندین سال است کە شهروندان استان کرمانشاە با مشکل آب شرب روبرو هستند اما امسال این مشکل بە صورتی جدی گریبان شهروندان را گرفته است.

روستاهای استان ایلام نیز با مشکل کمبود آب روبرو هستند و بە علت استفادە غیراستاندارد از آب طی چند دهە گذشتە و عدم راه‌حل مناسب برای این مشکل از سوی مسئولان رژیم اسلامی ایران و نهادهای ذیربط، موجبات مهاجرت ساکنان روستاها بە شهرها را درپی داشته کە این امر مشکلات را دوچندان کرده است.

کردستان یکی از مناطق پر آب ایران بە شمار می‌رود اما بە علت نبود مدیریت منابع زیرزمینی، باعث ایجاد کم آبی در کردستان شدە است.

ایجاد سدهای غیراستاندارد، حفر چاه‌های غیر قانونی که اداره‌ی امور آب مجوز آن را صادر کرده و نبود لوله‌کشی استاندارد آبکشی از عوامل بوجود آمدن بحران کم‌آبی در کُردستان محسوب می‌شوند.