کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

CPJ: روحانی، هیچگونە بهبودی در وضعیت سانسور بوجود نیاورده است

15:42 - 2 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: کمیتە دفاع از روزنامەنگاران در نیویورک در گزارشی، رژیم اسلامی ایران را هفتمین کشور سانسورکنندە در جهان به شمار آورد.
بە گزارش وبسایت کردستان میدیا، کمیتە دفاع از روزنامەنگاران کە مقر آن در نیویورک است اعلام کرد، رژیم ایران هفتمین کشور سانسورکنندە در جهان است و این تهدیدی جدی برای مطبوعات و رسانەها در این کشور بە شمار میرود.

این رتبەبندی بر اساس زندانی کردن روزنامەنگاران،بە کارگیری قوانین سرکوب و نیز آزار و اذیت اهل قلم و ایجاد محدودیت در زمینە دسترسی شهروندان بە اینترنت صورت گرفتە است.

رژیم اسلامی ایران با ٤٦ روزنامه‌نگار و وب‌نگار زندانی که بیش از ١٢ نفر از آنها کُرد هستند یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانەها محسوب می‌شود.
 
در این گزارش بر سانسور در کشورهای دیکتاتوری، حملە بە محل نشریات، توقیف و ارعاب روزنامەنگاران تاکید شدە است.

در گزارش پژوهشی کمیتە دفاع از روزنامەنگاران، رژیم ایران بە بازداشتهای دستەجمعی و خودسرانە، بە عنوان وسیلەای برای واداشتن دگراندیشان بە سکوت و تبعید تحمیلی و ناخواستە روزنامەنگاران ایرانی استفادە و رژیم حاکمە پوشش برخی از موضوعات را از طریق حلقە کوچکی از روزنامەنگاران و رسانەهای خودی کنترل می‌کند.

در گزارش کمیتە دفاع از روزنامەنگاران بە شیوەهای گوناگون و چگونگی اعمال سانسور در ایران از جملە شدیدترین سانسورها در اینترنت از سوی مقامهای رژیم اسلامی ایران کە در جهان نظیر ندارد کە بە این شیوە میلیونها ایرانی از دسترسی بە میلیونها وب‌سایت‌های خبری و شبکەهای اجتماعی محرومند.

در ادامە این گزارش آمدە کە بە رغم وعدە وعیدەهای انتخاباتی حسن روحانی هیچ گونە بهبودی در وضعیت سانسور بوجود نیامدە و تلاشی برای تجدید فعالیت انجمن روزنامەنگاران ایران انجام ندادە است.