کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نظرسنجی‌ تازه در آمریکا، مذاکره با ایران را \"بی‌ثمر\" نشان می‌دهد

21:26 - 3 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: سناتورهای جمهوری‌خواە کنگرە آمریکا از عملکرد باراک اوباما نسبت بە رژیم ایران در مذاکرات هستەای به شدت انتقاد کرده و او را به نرمش بیش از حد در قبابل حکومت ایران متهم می‌کنند.

بە گزراش وب‌سایت کوردستان میدیا، در یک نظرسنجی بیش از ٥٠ درصد از شرکت کنندگان در شهرهای آمریکا اعلام کردند که باراک اوباما در مذاکرات هستەای با رژیم ایران بیش از حد نرمش نشان دادە است.

طی این نظرسنجی که از سوی فاکس‌نیوز صورت کرفته، بیش از ٨٠ درصد جمهوری‌خواهان آمریکا اعلام کردەاند کە رئیس جمهور کشورشان بیش از حد در برابر ایران نرمش داشته‌ و با این رویکرد دولت به شدت مخالف هستند.

بە طور کلی ٥٠ درصد از شرکت‌کنندگان از مذاکرە با رژیم ایران مخالف و آن را بی‌ثمر دانستە و مجموع سناتورهای جمهوری‌خواە و دمکرات کنگرە آمریکا از اینکە رژیم ایران تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا بە شمار می‌رود هم عقیدە می‌باشند.

خبرگزاری حکومتی مهر در ایران به نقل از این گزارش انتشار یافته، اعلام کرد: ۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالف نتایج بدست آمدە تفاهم لوزان هستند.

نظرسنجی جدید از طریق تلفن بین هزار و دوازده رای دهنده ثبت شده در سراسر آمریکا صورت گرفت.

سناتورهای جمهوری‌خواه جدید آمریکا، رژیم ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواندە و همواره نسبت به توافق بد با رژیم ایران هشدار دادەاند.

بسیاری از مسئولان ارشد ایالات متحدە از رویکرد مذاکرات با رژیم ایران انتقاد داشتە و تسهیل نسبت بە این رژیم را خطری برای امنیت و ثبات منطقە و جهان می‌دانند.

مذاکرات اتمی رژیم ایران و گروە ١+٥ مدت ١٢ سال است ادامە دارد و در این میان سناتورهای جمهوری ‌خواە و بسیاری کشورهای غربی تمدید مذاکرات را وقت‌کُشی رژیم ایران برای دستیابی بە بمب اتمی قلمداد می‌کنند.

سناتور کرک و منندز دو سناتور جمهوریخواە کنگرە آمریکا لایحەای بە سنا ارائە دادەاند کە بر اساس آن در صورتی کە مذاکرات اتمی تا پایان ماە ژوئن بە توافق نهایی منجر نگردد، تحریم‌‌های جدیدی علیە رژیم ایران اعمال خواهد شد.

برنامە و فعالیت‌های مشکوک هستەای رژیم ایران نگرانی جامعە جهانی را برانگیختە و رهبران کشورهای غربی خواستار برچیدە شدن تاسیسات اتمی این رژیم هستند.

کارشناسان مسائل سیاسی بر این عقیدەاند کە هدف از تمدید مذاکرات از سوی رژیم ایران دستیانی بە سلاح هستەای است و باید جلو دستیابی این رژیم بە سلاح هستەای گرفتە شود چرا کە در صورت دستیابی این رژیم بە سلاح هستەای امنیت جهان را بە خطر خواهد انداخت.