کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیات حزب دمکرات با نمایندگی اقلیم کردستان عراق در واشنگتن

22:41 - 3 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران با نماینده حکومت اقلیم کوردستان عراق در کشور آمریکا دیدار بعمل آورد.

به گزارش وب سایت کردستان میدیا، روز گذشته هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی آرش صالح نماینده روابط حزب دمکرات در آمریکا از دفتر نمایندگی اقلیم کردستان در واشنگتن دیدار کرد و از جانب بیان سامی عبدالرحمن به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

در این دیدار، آرش صالح عنوان کرد که در این کشور برخی موضوعات مشترکی از جمله فرهنگ و هویت مشترک کُردها می‌تواند سرآغازی هرگونه همکاری‌در آمریکا باشد.

در همین زمینه نماینده هیات حزب اعلام کرد: حزب دمکرات کردستان ایران طبق اصول و بر اساس مبانی پذیرفته شده، موقعیت و موفقیت تجربه‌ی کنونی کردستان عراق برایش حائز اهمیت بوده و در این زمینه همکاری‌های لازمه را دریغ نکرده‌ است.

آرش صالح به این اشاره کرد که یکی از خطراتی که امروزه در دنیا، ملت کرد با آن روبرو هستند و نه تنها اقلیم کردستان بلکه تمام چهار بخش کردستان را به مخاطره می‌اندازد، دخالت رژیم اسلامی ایران در کشورهای همسایه است و تصریح کرد: بنابه شناخت و تجربه‌ای که از رژیم ایران داریم این حکومت برای پیشبرد اهداف خود در منطقه سیاست مخرب را پیش روی گرفته است و تلاش میکند به هر شیوه‎ای که شده ثبات منطقه را برهم زند.

هشیاری همه احزاب و جریان‌ها کُردستان، موضوع دیگری بود که آرش صالح در جلسه نمایندگان اقلیم کردستان در آمریکا بدان پرداخت.

نمایندە حزب پایه‌گذاری روابط احزاب کردستانی بر روی دو مقوله‌ی منافع ملی و امنیت ملی را مطرح کرد و خاطرنشان نمود که جریان‌های سیاسی باید بتوانند در ارتباطات خود از این دو مفهوم بە درک مشترک برسند.
در ادامه نیز بیان سامی عبدالرحمان گفت: نمایندگی حکومت اقلیم کردستان در آمریکا نسبت بە ضرورت همکاری در موضوعات مشترک احساس مسئولیت می‌کند و در چهارچوب واقعیت سیاسی از این نوع همکاری‌ها استقبال خواهد کرد.

نمایندە حكومت اقلیم کردستان همچنین اعلام کرد همگرایی و همصدایی میان نیروهای سیاسی چهار بخش کردستان بعد از حملە داعش، واقعیتی بسیار خوشحال کنندە بود.
وی همچنین در ادامە افزود کە بعد از حملە داعش بە اقلیم کردستان، اتحاد نیروها و گروه‌های سیاسی کردستان بە دشمنان ملت کرد نشان داد که برعکس آن چیزهایی کە فکر می‌کردند ملت کرد متحد است و جدا از تفاوت‌ دیدگاه‌ها در چنین شرایطی متحد و هم صدا خواهند ماند.

سپس جمال عبداللە زادە مسئول کمیتە حدکا در آمریکا با اشارە بە همکاری‌های کمیتە حزب دمکرات کردستان ایران، اظهار داشت که تا کنون کمیته‌ی حزب هر چە در توان داشتە برای کمک بە منافع کُردها در آمریکا اقدام نموده و از این بە بعد نیز بە همین شیوە فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد که نمایندگی حکومت اقلیم کردستان با توجه به جایگاە و پتانسیلی کە دارد می‌تواند در بسیاری از وظایف پیشقدم باشد.

در پایان بر ضرورت همکاری بیشتر و سیستماتیک در آمریکا به ویژه در موضوع جوانان و نسل دوم مهاجران کُرد تأکید گردید.