کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کشته شدن ٤ فرمانده سپاه پاسداران در سوریه

21:13 - 5 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: ٤ تن از فرمانده‌هان سپاه پاسداران رژیم اسلامی ایران که در قالب همکاری و کمک به نیروهای رژیم بشار اسد در جنگ سوریه حضور داشتند در درگیری با اپوزسیون بشار اسد کشته شدند.

بنا به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا و با استناد به رسانه‌هاس داخلی ایران، در تازه‌ترین درگیری‌ها که میان نیروهای رژیم بشار اسد و اپوزیسیون این کشور در گرفت ،ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

العربیه محل این درگیری‌ها را شهر درعا عنوان کرده که در آن ٤ تن از فرمانده‌هان سپاه پاسداران رژیم اسلامی ایران که برای کمک به سرکوب نهادهای مردمی سازماندهی یافته بودند، کشته شدند.

جلال حبیب‌الله پور، هادی کجباف، روزبه هلیسایی و حسین بادپا، چهار فرمانده عضو شاخه برون مرزی سپاه بودند که در روزهای اخیر، طى درگيری‌هاى منطقه بصر الحرير در استان درعای سوریه کشته شدند.

در این ارتباط، ایرنا نیز اعلام کرده که طی مدت سە روز نخست ماه جاری ٦ عضو سپاە قدس در مناطق جنگی سوریە کشتە شدەاند.

دیگر رسانه‌های حکومتی در ایران از مرگ ده‌ها تن از نيروهاى غیربومی سپاه نظیر افغانی و پاکستانی عضو گروه فاطميون و زینبیون خبر دادند.

سپاه پاسداران رژیم اسلامی ایران در قالب همکاری و کمک به نیروهای بشار اسد در جنگ حضور داشته و پا به پای نیروهای رژیم سوریه، مردم بی‌گناه را کشته و یا سرکوب می‌کنند.

همگی این افراد که تحت نظارت سپاه قدس، شاخه دخالت برون مرزی پاسداران ایران، در كنار نيروهاى بشار اسد عليه مخالفان وی مى جنگند، در در گيرهاى اخير استان درعا در جنوب سوریه طی درگیری با ارتش آزاد سوریه کشته شده اند.