کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کنگرە آمریکا در پی اقدام بە اعمال تحریم‌های جدید علیە ایران است

21:08 - 7 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: جمهوری‌خواهان آمریکا در تلاش هستند لایحە اخیر کمیتە روابط خارجی سنا دربارە نظارت کنگرە بر توافق هستەای با ایران را تشدید کنند.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، از آنجایی کە این نگرانی وجود دارد کە ایران بە ١٣٠ میلیارد دلار دارایی بلوکە شدە خود دسترسی پیدا کند برخی از سناتورهای جمهوری‌خواە در پی آن هستند کە برنامە‌های جدیدی را بە لایحە حق بازنگری مذاکرات هستەای ایران اضافە کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، این اقدامات شامل قراردادن نام شماری از مقامات ایرانی و شرکت‌های صوری که در نقل و انتقال پول شرکت نقش دارند، در لیست سیاه می‌باشد.

این لایحه چندی پیش با رایزنی سناتور بن کاردین و باب کروکر به تصویب کمیته روابط خارجی سنا رسید تا به قانونگذاران آمریکایی اجازه تصمیم‌گیری درباره نتیجه مذاکرات هسته‌ای با ایران را بدهد.

همچنین در جریان مذاکرات هسته‌ای، دموکرات‌ها همواره بر لزوم همکاری‌های فراحزبی تاکید کرده و خواهان ممانعت از ورود تغییرات اساسی به متن لایحه اصلی هستند.

در این میان، سناتور پرنفوذ از حزب دموکرات رابرت منندز به دیگر همتایان خود در سنای آمریکا هشدار داد تا از ارائه متمم‌های غیرضروری که باعث عدم تصویب لایحه کاردین – کروکر شود خودداری کنند.

بسیاری از جمهوری‌خواهان کنگره دائماً در تلاش هستند تا مسائلی غیر از مسائل هسته‌ای را وارد مذاکرات کنند و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده است که مذاکرات با ایران درحال حاضر تنها بر بحث هسته‌ای متمرکز است.

در این ارتباط، خوان زاراته یکی از مقامات سابق خزانه‌داری آمریکا، سپاه پاسداران را به تلاش برای حملات سایبری علیه آمریکا متهم کرد.

همچنین، جاناتان شانزر از بنیاد دفاع از دموکراسی از ایران با عنوان بانک مرکزی تروریسم یاد کرد و گفت که انصارالله، دولت سوریه، حزب‌الله، جهاد اسلامی و حماس همگی منتظر آن هستند تحریم‌های ایران برداشته شود و چشمانشان به سوی ایران است.

کازیوە.ر