کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

زندانی سیاسی کُرد در زندان یاسوج اعتصاب غذا کرد

22:11 - 8 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: قدریه قادری زندانی سیاسی کُرد در زندان زنان یاسوج به دلیل وضعیت نا مناسب این زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، قدریه قادری این زندانی سیاسی کُرد در اعتراض به نگهداری در میان زندانیان جرایم عادی در بند زندان یاسوج و محرومیت از حق مرخصی، دست به اعتصاب غذای زده است.

این اعتصاب غذای از روز پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴،در اعتراض به شرایط نامناسبش شروع و ششمین روز خود را طی می‌کند.

این زندانی سیاسی در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام همکاری با یکی از احزب اپوزسیون رژیم اسلامی ایران، به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم و در دادگاه تجدید نظر، این حکم به ۷ سال زندان و تبعید به زندان یاسوج کاهش یافت.

قدریه قادری در طول دوران بازداشت خود در زندان یاسوج به عفونت از ناحیه گوش، سردرد شدید مبتلا شده است،ضمنا طی ماه‌های گذشته دو بار به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود.

مدتی پیش قاضی ناظر زندان یاسوج با درخواست مرخصی قدریه قادری موافقت کرد ولی پس از انجام مراحل امور اداری ، مسوول قضایی از صدور نامه‌ی مرخصی این زندانی امتناع کرد.

قدریه قادری زندانی سیاسی کُرد اهل ارومیه، در اواخر خردادماه ۱۳۹۰، در شهر ارومیه بازداشت شد و بیش از دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اطلاعات نگهداری شد. او پس از مدتی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شدو در تاریخ ١٥ تیر ماه ١٣٩٤مجددا به بند زنان یاسوج منتقل شد.