کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اتریش با نماینده‌ی حدکا

20:54 - 12 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در اتریش با یکی از اعضای پارلمان در حزب سبزهای این کشور دیدار بعمل آورد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنج‌شنبه مورخ ١٠ اردیبهشت ماه ١٣٩٣، هیوا بهرامی نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در پارلمان اتریش حضور بهم رسانده و با آقای آلف کورن رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان دیدار کرد.

در جریان این دیدار، علاوه بر بحث درباره وضعیت سیاسی ایران، مذاکرات اتمی ١+٥ با ایران، وضعیت حقوق بشر در ایران به ویژه کردستان و افزایش آمار اعدام بعد از روی کار آمدن حسن روحانی در کانون مباحث مطرح شده توسط نماینده حزب دمکرات بدان‌ها پرداخته شد.

هیوا بهرامی در ادامه، انتقاداتی را متوجه سیاست‌ کشورهای غربی در قبال رژیم ایران مطرح کرد و اظهار داشت: در حالی که این کشورها از وضعیت داخلی ایران اطلاع کافی داشته و روزانه شاهد نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی رژیم اسلامی ایران هستند، ولی فقط به این دلیل که مذاکرات جاری با حکومت اسلامی ایران به نتایج دلخواه آنها منجر گردد، از بیان این مباحث دوری می‌گزینند.

نماینده حزب در اتریش علاوه بر این، چندین آمار نقض حقوق بشر در کردستان ایران که اعدام، اعتراض، بازداشت و شکنجه شهروندان کُرد را شامل میشد در اختیار رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اتریش قرار داد.

حزب سبزهای اتریش و فراکسیون آن در پارلمان طی چند ماه اخیر بیانیه‌هایی در رابطه با رویدادهای کُردستان ایران منتشر کرده و حتی وزیر خارجه اتریش را رسما به صحن پارلمان دعوت کردند و وضعیت حقوق‌بشر در ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.