کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

چندین عضو سپاە پاسداران در یمن اسیر شدند

15:40 - 13 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: یک مقام ارشد یمنی اعلام کرد کە چندین عضو از سپاە پاسداران رژیم اسلامی ایران در یمن از سوی نیروهای این کشور بە اسارت گرفتە شدەاند.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، نایف البکری، رئیس شورای مقاومت مردمی یمن کە علیە حوثی‌ها و نیروهای هوادار علی عبدالـلە صالح رئیس جمهور برکنارشدە یمن می جنگد، طی خبری اعلام کرد تعدادی از اعضای سپاە پاسداران رژیم ایران توسط نیروهای نظامی این کشور بە اسارت درآمدەاند.

این مقام یمنی در مصاحبە با روزنامە الوطن گفت: اسارت این اعضا سپاە پاسداران نشانە دخالت‌های رژیم ایران در جنگ شورشیان حوثی علیە دولت قانونی یمن است.

در همین رابطە روز دوازدهم اردیبهشت‌ماە ١٣٩٤، امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه دولت روحانی گفت:امنیت یمن را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم.

رئیس جمهور یمن منصور‌هادی در گفتگو با روزنامە الحیات اذعان کردە، متاسفانە دخالت‌های رژیم ایران همچنان هم از طریق حمایت از جدایی‌طلبان حراک و هم با کمک به گروه‌های مذهبی شمال یمن در این کشور ادامه دارد.

سال گذشته نیز مقامات یمنی یک کشتی حامل سلاح‌های سنگین و موشک‌های زمین به هوا را توقیف کرده‌کە این سلاح‌ها از سوی رژیم ایران برای شورشیان شیعه یمن ارسال شده بود.

گروه حوثی‌ها نام گروهی شیعه در یمن می‌باشد که بر اساس گزارشات منتشرە تحت حمایت همەجانبه رژیم ایران قرار دارند و از جهت مالی، تسلیحاتی و آموزشی از سوی رژیم ایران پشتیبانی می‌شوند.

تا کنون شمار زیادی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی آمریکا و غرب نسبت بە دخالت‌های رژیم ایران در کشورهای منطقە هشداری دادە و نسبت بە اقدام رژیم ایران ابراز نگرانی عمیق کردەاند.

رژیم ایران بارها از سوی جامعە بین‌المللی بە دخالت در امور کشورهای همجوار متهم و خواستار پایان دادن بە دخالت‌های این رژیم در امور کشورهای منطقە شدەاند.

رژیم ایران هموارە با تداخل در امور دیگر کشورهای منطقە در راستای منافع خود قدم برداشتە است و بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بر این باور هستند که رژیم ایران از اصلی‌ترین عوامل بەوجودآمدن بحران کنونی منطقە می‌باشد.