کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نبود امکانات آموزشی، مشوق محصلین ایلامی برای ترک تحصیل شده است

18:21 - 14 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا، مدارس روستاهای تابعه شهر ایوان از حداقل امکانات خدمات آموزشی مانند بنای مدارس و وسایل آموزشی بی‌بهرە و دانش‌آموزان در وضعیتی نامناسب بە سر می‌برند.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، مدارس روستاهای تابع شهرستان ایوان در استان ایلام از نبود خدمات و امکانات آموزشی مدارس رنج می‌برند و بە دلیل نبود بنای مناسب مدارس از چادر استفادە می‌کنند.

دانش‌آموزان این روستا در وضعیتی بسیار نامناسب بە سر برده، اما مسئولان ادارە آموزش و پرورش هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نمی‌دهند.

این مدارس از لحاظ جغرافیایی در مکانی بسیار دور و خطرناک جایگزین شدەاند کە این مدارس علی‌رغم مشکلات فیزیکی، از هیچگونە امکانات لازم آموزشی بهرەمند نیستند و این در حالیست کە چند بار از ادارە آموزش و پرورش این شهرستان خواستە شدە کە امکانات لازم این مدرسە را تامین کنند.

مردم روستاهای استان‌های ارومیە، کردستان، کرمانشاە و ایلام از امکانات آموزشی و پرورش محرومند.

نبود فضای آموزشی و علی الخصوص نبود مدارس در مراحل راهنمایی و دبیرستان در روستاهای کردستان یکی دیگر از مشکلات است کە سالانە آمار چشمگیری از دانش آموزان را از تحصیل بازداشاته و خانوادەهای این دانش آموزان بعلت نبود امکانات مادی امکان فرستادن فرزندان خویش را بە سایر شهرهای اطراف ندارند.