کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

صدور قرار بازداشت برای دو فعال کارگری کُرد

17:50 - 15 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: دادیاری دادسرای انقلاب سنندج، قرار بازداشت را برای دو فعال کارگری کُرد صادر کرد.

به گزارش وب سایت کُردستان میدیا، روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه، دادیاری دادسرای انقلاب سنندج، قرار بازداشت 15 روزه را برای محمود صالحی و عثمان اسماعیلی، دو فعال کارگری کُرد صادر نمود.

به گفته منابع مطلع، خانواده محمود صالحی و عثمان اسماعیلی، با مراجعه به شعبه پنجم دادیاری دادسرای انقلاب سنندج و ملاقات با قاضی این شعبه از قرار بازداشت برای این دو فعال کارگری به اتهام تشکیل تشکل‌های کارگری مطلع شده‌اند.

هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری، ماموران امنیتی رژیم اسلامی ایران با مراجعه به منزل شخصی محمود صالحی، فعال کارگری کُرد وی را بازداشت کرده‌بودند.
ماموران امنیتی هنگام بازداشت این فعال کارگری کُرد، کامپیوتر و برخی وسایل شخصی وی را با خود برده‌اند.
به دنبال بازداشت محمود صالحی فعال کارگری کُرد در سقز، عثمان اسماعیلی دیگر فعال کارگری کُرد در مهاباد نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بازداشت فعالان کارگری در کُردستان و ایران، واکنش دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل درپی داشته بود.

شارون بارو و استفان کاتن در نامه‌ای به رهبر رژیم اسلامی ایران، بازداشت فعالان کارگری را رشته بلند و شرم‌آور آزار و اذیت کارگران جهت ممانعت از فعالیت‌های قانونی و حقوق صنفی‌شان عنوان کرده بودند.