کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تصمیم احداث کارخانه بازیافت زباله، بیجاری‌ها را نگران کرده است

17:53 - 15 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: مسئولان محیط زیست کردستان درصددند که شهر تاریخی بیجار را به محل بازیافت پسمانده‌های زباله تبدیل کنند.

بنا به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مسئولان حکومتی استان کردستان قصد دارند که شهر تاریخی بیجار را به محل بازیافت زباله‌ها تبدیل کنند.

بر خلاف انتظار ساکنین شهر بیجار برای ساخت و ایجاد کارخانه‌ای که وعده استخدام ٥ هزار و ٤٠٠ جوان بیکار در این شهر را داه بودند، مسئولین استان کردستان در فکر ایجاد مکان ویژه پسمانده‌های زباله در این شهر هستند.

اعلام این تصمیم، شهروندان بیجار را به شدت نگران کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری‌های رژیم ایران، مسئولان شهرستان بیجار در کردستان، هیچ مکان مناسب‌تری‌را برای جمع‌آوری پسمانده‌های خطرناک نیافته و شهرستان بیجار را برای این طرح مناسب و مد نظر قرار داده‌‌اند.

بنا به گفته یکی از شهروندان شهر بیجار، این موضوع مشكلات مهم بهداشتی را برای شهروندان ايجاد و موجب ضربات سنگینی به محیط زیست و طبیعت شده که مهمترین این مشکلات موضوع سلامتی شهروندان بیجاری است .

این موضوع در حالی است که مسئولان استان از روند افزایشی مهاجرت، نبود امکانات رفاهی، جاذبه‌های سرمایه گذاری، کمبود شدید امکانات در این شهرستان اطلاع دارند، با این وجود قرار است مشکلات آلودگی محیط زیست را هم به آن اضافه کنند.

شهر تاریخی بیجار با قدمت ٧٠٠٠ ساله است ، در حالی که مسئولان رژیم ایران می‌توانند شهر بیجار را به یکی از مکان‌های توریستی تبدیل و به دنبال توسعه گردشگری و جذب توریست باشند اما متاسفانه درصدد هستند این شهر تاریخی را مبدل به زباله‌دانی استان کردستان کنند که شهروندان بیجار این تصمیم را توهینی به مردم این شهر تلقی می‌کنند.