کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عدم تحقق مطالبات معلمان، آنان را برای چهارمین بار وادار به اعتصاب کرده است

18:30 - 15 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: معلمان در اکثر شهرهای کُردستان و ایران، جهت اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات صنفی و معیشتی خود برای چهارمین بار دست به اعتصاب سراسری می‌زنند.

بە گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، روز پنج‌شنبە هفدهم اردیبهشت‌ماه، یکبار دیگر معلمین در اکثر شهرهای کُردستان و ایران دست به تجمعات اعتراضی در محوطه‌ی ادارات آموزش و پرورش خواهند زد. این اعتصابات گستردە از سوی معلمین به نشانه اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و اقتصادی این قشر فرهنگی جامعە برگزار می‌شود.

شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر ایران طی بیانیه‌ای به مناسبت روز معلم، مهم‌ترین خواسته‌های معلمان را افزایش حقوق، بازگشت معلمان بازداشت شده بر سرکار، پایان دادن به تبعیض نسبت به معلمان از سوی رژیم اسلامی ایران اعلام کرده است.

در همین رابطه، آژانس کُردپا منتشر کرده است: حراست آموزش و پرورش استان ارومیه، با احضار شماری از معلمان، درصدد ممانعت از برگزاری این تجمع اعتراضی می‌باشد.

مسئولان آموزش و پرورش در ارومیه به معلمان اعلام کردند: از شرکت در تجمع اعتراضی روز پنج‌شنبه خودداری کنند.

بیست و هفتم فروردین‌ماه امسال، شمار چشمگیری از معلمان در شهرهای کُردستان و ایران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات صنفی و معیشتی خود بار دیگر در مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به تجمعات اعتراضی زدند.

روزهای سوم و دهم اسفندماه سال گذشته نیز، معلمان در کُردستان و ایران با آمدن به خیابان‌ها، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند، اما تاکنون هیچ یک از مطالبات آنها از سوی نهادهای مرتبط عملی نشده است.

طبق آمارها بیش از یک میلیون معلم و فرهنگی و حدود ٧٥٠ هزار معلم بازنشسته در ایران وجود دارد.