کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

استان ایلام شاهد روند رو به رشد پدیده طلاق و اعتیاد به مواد مخدر است

23:10 - 15 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: روند رو بەرشد طلاق در ایران و بە ویژە کردستان همزمان است با رکود اقتصادی در ایران و روزانه منجر به از هم پاشیدن کانون ده‌ها خانوادە می‌باشد.

به گزارش وب سایت کردستان میدیا، آمارهای رسمی اداره ثبت رژیم ایران در استان ایلام نشانگر این است که آمار طلاق و اعتیاد به مواد مخدر در استان ایلام رو به افزایش است.

افزایش بی شمار معتادان به مواد مخدر و نبود ایجاد فرصت‌های شغلی در استان ایلام در حالی است که این استان از لحاظ منابع زیرزمینی یکی از ثروتمندترین استان‌های ایران به شمار می‌آید.

کارشناسان مسائل اجتماعی، افزایش تعداد بیکاران و مبتلایان به مواد مخدر در طی چند سال گذشته در استان ایلام را یکی از دلایل افزایش بحران‌های اجتماعی در میان جوانان اعلام کرده‌اند.

در همین ارتباط، طی سال گذشته ٤ هزار و ٢٦٠ نفر در استان ایلام به دلیل ضرب و شتم و زخمی شدن در درگیری به پزشک مراجعه کرده‌اند.

افزایش تعداد مبتلایان به مواد مخدر ، افزایش آمار طلاق و سرقت، از آن دسته از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی است که در طی سال‌های گذشته به افزایش پدیده طلاق در استان‌های کُردنشین منجر شده است.

در همین راستا و بنا به آمارهای رسمی رژیم ایران، طی یک سال گذشته یک هزار و ٥٠٠ مورد طلاق در استان سنندج روی داده است.

همچنین، این آمارها نشانگر آن است که در استان کرمانشاه از هر٤ مورد ازدواج ثبت شده، یک مورد طلاق روی می‌دهد.

سال گذشته ٦ هزار و ٤١٣ مورد طلاق در استان ارومیه به ثبت رسیده که نسبت به سال ١٣٩٢ ،١٤/١درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، یکصد و دو هزار جوان در استان دچار مشکلات اجتماعی شده‌و نهادهای مرتبط رژیم ایران هیچ گونه مسئولیتی نسبت به کنترل آسیب‌های اجتماعی را نشان نداده و در مدیریت این بحران هیچ اقدامی را انجام نداده‌اند.

چندی پیش، خبرگزاری ایسنا بە نقل از وزیر دادگستری ایران، از وجود ١٤ ملیون پروندە طلاق در دادگاه‌های ایران خبر داده بود.