کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مرگ مبهم دختر مهابادی، ابعاد تازه‌تری به خود گرفت

17:29 - 16 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: جنجال‌ در فضاهای مجازی و رسانه‌ها و حاشیه‌های مبهم مرگ یک کارمند دختر هتلی در شهر مهاباد در حال قوت گرفتن است. طبق خبرهای منتشر شده فرینازخسروانی جهت نجات خود از تجاوز دست به خودکشی زده است.
بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا و به نقل از اخبار تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی، روز گذشتە چهاردهم اردیبهشت‌ماە، یک دختر جوان شهر مهاباد با نام فریناز خسروانی کە در هتلی بە نام هتل تارا در این شهر مشغول به کار بودە است، طبق هر آنچه منتشر شده است، جهت حفظ کرامت و ناموس خود برای جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به اداره‌ی گردشگری از طبقە چهارم خود را به پایین پرت کرده است.
طبق اخبارهای ضد و نقیض در این باره و به گفته تعدادی از ساکنین مهاباد، فریناز خسروانی از کارمندان این هتل، قربانی سیاست صاحب هتل تارا با نام نادر مولودی شده و در راستای کسب امتیاز برای هتل خود، زمینه دست درازی مامور ویژه یکی از ادارات دولتی را فراهم و در نتیجه فرینار برای نجات خود ناچار به خودکشی می‌شود.

خبرها حاکی از این است که فریناز خود را از طبقه‌ی چهارم به پایین پرت کرده است. همچنین برخی از شهروندان مهابادی بر این باورند که مامور مورد ذکر از مامورین اداره‌ی اطلاعات رژیم بوده است.

بعد از انتشار این خبر در شبکەای اجتماعی، موجی از واکنش تند و عصبانیت کاربران شبکه‌های اجتماعی و به ویژه شهروندان مهابادی ایجاد شده و همگی خواهان رسیدگی سریع دستگاه‌های ذیربط به این موضوع هستند.

بە دنبال قوت گرفتن این خبر و واکنش مطلعین در دنیای مجازی و سطح شهر مهاباد، بسیاری از شهروندان با ایجاد کمپین و گروه‌های مختلف، اعلام کردەاند کە طی روزهای آتی در مقابل هتل تارا تجمع کردە و خواهان بازداشت و محاکمە صاحب هتل و بانیان این حادثه شدەاند.

تاکنون‌ هیج خبر دقیق و مستندی از نحوه‌ی پیگیری نهادهای ذیربط دولتی در این زمینه منتشر نشده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که صاحب هتل تارا تا کنون از سوی هیچ نهاد قضایی مورد پیگیری قرار نگرفته است.
فریناز خسروانی ٢٦ ساله و ساکن مهاباد و دارای لیسانس کامپیوتر بودە است.