کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران از سوی عربستان اخطاری را دریافت کرد

21:04 - 16 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: عربستان سعودی در اجلاس شورای همکاری خلیج نسبت بە اقدامات ایران در منطقە هشدار داد.

بر اساس گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، پادشاە عربستان سعودی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پانزدهم اردیبهشت‌ماە، از دیگر رهبران کشورهای منطقە خواست تا در مقابل رژیم ایران بایستند.

پادشاه عربستان در یک اشاره آشکار به رژیم ایران بر ضرورت مقابله با یک تهدید خارجی که هدفش گسترش سلطه بر منطقه است تأکید کرد و گفت: این امر ثبات منطقه را مورد تهدید قرار داده و در حال ایجاد فتنه و آشوب فرقه‌ای می‌باشد.

بە گزارش خبرگزاری فرانسە، شورشیان حوثی در یمن کە از حمایت رژیم ایران برخوردارند، روز سەشنبە، نجران، یکی از شهرهای مرزی عربستان را گلولە‌باران و بیمارستان‌ها، مدارس و خانەهای این شهر را هدف خمپارە‌اندازها و کاتیوشاهای حوثیان قرار دادە کە هنوز آمار دقیقی از میزان کشتە یا مجروح این حادثە منتشر نشدە است.

پادشاە عربستان در نشست روز سەشنبە، شورای همکاری خلیج از مدیریت اوضاع در نجران توسط ارتش این کشور خبر داد، او در عین حال تاکید کرد کە حملە بە این شهر مرزی بی پاسخ نخواهد ماند.

فرانسوا اولاند،رئیس‌جمهور فرانسە کە در این اجلاس حضور داشت خطاب بە رهبران کشورهای عرب منطقە گفت بە این اجلاس آمدە است: تا بر تعهد فرانسە برای اینکە کنار آنها باشد تاکید کند.

در همین زمینە چندی پیش سرلشکر احمد العسیری سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی اعلام کرد، اکثر ایرانی‌های موجود کە در یمن برای حمایت از حوثی‌ها فعالیت می‌کنند با سرنوشت شورشیان روبرو خواهند شد و گفت: رژیم ایران خدمات آموزشی و لجستیکی در اختیار حوثی‌های وابستە بە علی عبداللە صالح قرار می‌دهد.
پس از درگیری‌های یمن و تشکیل ائتلاف کشورهای عربی بە رهبری عربستان سعودی در برابر گروە حوثی‌ها، رژیم اسلامی ایران از حوثی‌های یمن دفاع کردە و مشروعیت علی عبداللە صالح رهبر مخلوع این کشور بە رسمی می‌شناسد.
طی مدت اخیر دخالت‌های رژیم ایران در قالب کمک تسلیحاتی، مالی، آموزش‌های نظامی به گروه‌های شبه‌نظامی و همچنین افزایش باندهای جاسوسی در کشورهای منطقە کاملا مشهود بوده است و رژیم ایران بارها از سوی کشورهای منطقە بە دخالت در امور داخلی کشورها متهم گردیدە است و پشتیانی و حمایت این رژیم از شبە نظامیان و گروهای افراطی باعث بی‌ثباتی منطقە شدە است.