کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

درخواست آمریکا برای \"برگشت‌پذیری تحریم‌ها\" علیە رژیم ایران

23:48 - 16 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: آمریکا در نظر دارد کە تحریم‌های اعمال شدە علیە رژیم ایران را بدون موافقت چین و روسیە در صورت عدم پایبندی این رژیم بە توافق هستەای بە طور خودکار برگشت دهد.
بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، در حالیکە مذاکرات گروە ١+٥ در خصوص برنامە مناقشە برانگیز اتمی رژیم ایران ادامە دارد، ایالات متحدە آمریکا در پی تصویب طرحی است کە بدون نیاز بە موافقت روسیە و چین، دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، مکانیزم برگشت‌پذیری خودکار تحریم‌ها علیە این رژیم را ممکن کند.

این مکانیزم آمریکا در صورت عدم پایبندی رژیم اسلامی ایران بە توافق اتمی اجرا می‌شود.

خبرگزاری رویترز اعلام کردە کە موضوع برگشت‌پذیری تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مورد اختلاف در مذاکرات اتمی ایران با غرب است.

مسئلە دیگر در میان گفتگوهای هستەای کانال خرید است. کانال‌های خرید بە سیستمی اطلاق می‌شود کە بە رژیم ایران اجازە خرید برخی فناوری‌های حساس اتمی را کە از سوی سازمان ملل برای ایران ممنوع هستند، می‌دهد.

مذاکرات رژیم ایران با غرب بە مدت ١٢ سال است ادامە دارد اما تا کنون بە نتیجە نرسیدە و کشورهای غرب و منطقە از دستیابی این رژیم بە سلاح هستەای نگران هستند و آن را تهدید جدی برای امنیت جهان و منطقە قلمداد می‌کنند.
دهم تیرماە آخرین مدت برای دستیابی بە یک توافق نهایی رژیم ایران با غرب است کە در صورت عدم نتیجە مذاکرات بە گفتە مقامات ارشد سیاسی و نظامی آمریکا و اسرائیل از گزینە نظامی علیە این رژیم استفادە خواهند کرد.