کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مهاباد/خبرها حاکی از کشته و زخمی شدن معترضین مقابل هتل تارا توسط نظامیان است

00:19 - 18 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: شهروندان مهابادی بە نشانە اعتراض بە مرگ مبهم فریناز خسروانی در مقابل هتل تارا اقدام بە تجمع اعتراضی کرده و این تجمع با خشونت و سرکوب نیروهای نظامی و امنیتی مواجه شد.
بە گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، بعد از مرگ مبهم فریناز خسروانی کارمند هتل تارا مهاباد که جهت حفظ کرامت و ناموس خود برای جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به اداره‌ی گردشگری از طبقە چهارم خود را به پایین پرت کرده بود، شهروندان شهر مهاباد تجمعی اعتراضی را در مقابل هتل تارا انجام دادند.
گزارشات رسیدە از محل تجمع حاکی از آن است کە شهروندان در موعد مقرر، بعد از ظهر امروز پنج‌شنبە هفدهم اردیبهشت‌ماە، در محل مورد نظر مقابل هتل تارا تجمع کرده‌اند که این تجمع بعد از دخالت نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده و در این میان تعدادی از شهروندان مهابادی به شدت زخمی شده‌ند.
برخی خبرها حاکی از کشته شدن تا کنون، یک تن از معترضین در مهاباد می‌باشد.

طبق گزارشات منتشره، نیروهای نظامی رژیم در محل تجمع شهروندان مهابادی، بە آنها وعدە رسیدگی بە مجرمان و پروندە را دادە، اما شهروندان این وعدەهای نیروهای نظامی رژیم را قبول نداشتە و نهایتا نظامیان اقدام به برخورد فیزیکی با معترضین شده‌اند.

در همین ارتباط، نیروهای نظامی رژیم اقدام بە تیراندازی هوایی و شلیک به سوی معترضین کردە کە این اقدام نیروهای رژیم زخمی شدن چند شهروند را در پی داشته است.

برخی خبرها حاکی از این است که به دلیل برخورد نیروهای نظامی و امنیتی، تجمع اعتراضی به خشونت کشیده شده و معترضین با پرتاب سنگ شیشه‌های هتل تارا را شکسته‌اند.
همچنین بخشی از هتل تارا به آتش کشیده شده است.