کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات سپاسگزاری خود را از حرکت شجاعانه مردم شهر مهاباد اعلام کرد

07:00 - 18 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: دفتر سیاسی حزب دمکرات کُردستان ایران، نسبت به حرکت اعتراضی شهروندان مهابادی و مرگ مبهم فریناز خسروانی، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه در پی می‌‌آید:

مردم مبارز کُردستان!
فرزندان انقلابی ملت کُرد!

به دنبال خبر تلاش در تجاوز به یک دختر کُرد اهل مهاباد و کارمند هتل تارا به نام فریناز خسروانی از سوی یکی از عوامل اطلاعات رژیم اسلامی و اقدام به خودکُشی وی در روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه ١٣٩٤، علیرغم اینکه مسئولان رژیم، خانواده قربانی و مردم مهاباد را در صورت برگزاری تجمع اعتراضی به واکنش تند رژیم، مورد تهدید قرار داده بودند، اما مردم شجاع مهاباد، عصر روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه‌ در اعتراضی چند هزار نفری و با تجمع در مقابل هتل تارا، نارضایتی خود را نسبت به توهین به کرامت و بی‌حرمتی مهره‌های اداره اطلاعات در مهاباد اعلام کردند.

معترضان با سنگ‌باران و آتش زدن هتل، نشان دادند که این عمل ناشایست را قبول نکرده و با این واکنش، ضرورت موضع گیری انقلابی را از خود نشان دادند.

نیروهای ضد خلق و اطلاعاتی به منظور متفرق کردن معترضان، آنها را هدف شلیک مستقیم قرار داده و شماری زیادی از معترضان را زخمی کرده‌ و مردم نیز برای دفاع از خود ناچار به پرتاب سنگ به سوی نیروهای سرکوب‌گر شده‌اند.

هم‌اکنون مهاباد در شرایط کاملا غیرعادی، پلیسی و امنیتی قرار دارد. اطراف شهر توسط نیروهای تازه وارد رژیم محاصره و در داخل شهر نیز نیروهای رژیم در تمامی نقاط حضور پیدا کرده‌اند. با این وجود حرکت اعتراضی مردم تا انتشار این بیانیه همچنان ادامه دارد.

توده‌های مردم کُردستان!
این بی‌حرمتی و توهین‌ها که آخرین نمونه آن در مهاباد روی داد، مدت‌هاست در حق فرزندان ملت کُرد همچون سیاست کلی رژیم و نسبت به ملت کُرد نمود پیدا کرده و سکوت در مقابل چنین سیاستی، به استمرار این سیاست ضد بشری خواهد انجامید. از همین روی و در چنین هنگامی که خواهران و برادران شما در مهاباد شجاعانه در مقابل سرکوب نیروهای ضدخلق ایستادگی می‌کنند، ضروریست، علاوه بر محکوم کردن این جنایت، به منظور همدری با مردم مهاباد، نارضایتی خود را نیز نسبت به رژیم و حمایت از مردم مهاباد اعلام کنید.

دفتر سیاسی حزب دمکرات کُردستان ایران همزمان با محکوم کردن اعمال جنایتکارانه نیروهای سرکوبگر رژیم، تشکر و قدردانی خود را نسبت به موضع شایسته و جوانمردانه مردم مهاباد ابراز داشته و امیدوار است وضعیت تظاهرکنندگان هرچه سریعتر بهبود یافته و در همان حال نیز با خانواده فریناز خسروانی، قربانی توطئه عوامل رژیم، اعلام همدردی می‌کند.

درود بر مقاومت قهرمانانه مردم مهاباد
زنده‌باد مبارزرات متحد توده‌های مردم کُردستان علیه ظلم و ستم رژیم اسلامی ایران

حزب دمکرات کردستان ایران
دفتر سیاسی
ساعت ٢٢
١٧ اردیبهشت ١٣٩٤ شمسی
٧ می ٢٠١٥ میلادی