کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت‌ بدون حکم قضایی و مجروح شدن ٢٣ شهروند کُرد مهابادی

22:35 - 18 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: علی‌رغم حاکم بودن فضای نظامی و ملیتاریزەبودن شهر مهاباد و قطع اینترنت و تلفن، اخبار حوادث این شهر بە صورت سریع منتشر شدە و در رسانەهای جهانی و منطقەای بازتاب گسترده‌ای داشتە است.
بەگزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، ٢٣ شهروند کُرد در شهر مهاباد با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی و نظامی رژیم اسلامی ایران زخمی شدە و شماری از شهروندان نیز بازداشت شدەاند.

تاکنون شمار دقیق بازداشت شدگان نامعلوم و گفتەها حاکی از آن است، تعداد بازداشت شدگان در مهاباد با گذشت زمان رو بە افزایش است و نیروهای رژیم به صورت مستمر، معترضان را بدون هیچ حکم قضایی در منزلشان بازداشت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، اجتماع بیش از دو نفر در شهر مهاباد و بە خصوص در مرکز شهر ممنوع است و رژیم از شهرهای دیگر نیروی نظامی روانە این شهر کرده است.

این در حالیست کە رژیم اسلامی ایران از به دلیل ترس از گسترش این اعتراضات بە شهرهای دیگر کردستان، بە نیروهای خود در شهرهای دیگر کردستان اعلام آمادەباش کردە و طبق آخرین اخبار، رژیم در شهر شاهین‌دژ یگان ویژە و نیروهای لباس شخصی را به شهر بوکان اعزام کردە است.
شنیده‌ها حاکی از این است که نیروهای رژیم در شهر مهاباد شمار زیادی از شهروندان را بازداشت کردە و بوسیلە اتوبوس بە شهر ارومیە منتقل کردە است.