کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

استمرار ناآرامی‌ها در کُردستان/ رژیم خانواده فریناز خسروانی را تهدید کرد

03:41 - 20 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران، جهت ممانعت از تجمعات اعتراضی در حمایت از شهروندان مهابادی، فضای شهرهای کُردستان را میلیتاریزه کردند.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، نیروهای رژیم اسلامی ایران جهت ممانعت از تجمع اعتراضی شهروندان در ارومیه، فضای این شهر را امنیتی و رفت و آمد شهروندان را کنترل می‌کنند.

از دیگر سو، امروز در شهر سردشت، تجمعی در حمایت از شهروندان مهابادی آغاز و تا ساعت 6 عصر ادامه داشته است.

خبرها حاکی از آن است که نیروهای رژیم در سردشت، معترضان را هدف تیراندازی قرار داده‌اند و چند نفر زخمی شده‌اند و تا ساعت 20:40 به وقت تهران، 23 شهروند معترض از سوی نیروهای رژیم در این شهر بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود، نیروهای یگان ویژه رژیم از شهر ربط به سردشت منتقل گردیدند.

براساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای یگان ویژه، ضدشورش، اطلاعات، سپاه پاسداران و بسیج در خیابان‌های اصلی سردشت، شهرداری و ترمینال سردشت مستقر شده‌اند.

در این تجمع اعتراضی، جوانان با سردادن شعار مهاباد تنها نیست حمایت خود را از شهروندان مهابادی اعلام کردند.

به گفته شاهدان عینی، مردم بوکان جهت برگزاری تجمع اعتراضی درحال رفتن به سمت میدان اسکندریه می‌باشند و دو تن از معترضان توسط نیروهای رژیم بازداشت شده‌اند.

همچنین، شهر مریوان از سوی نیروهای نظامی رژیم اسلامی میلیتاریزه شده و شنیده‌ها حاکی از این است که روز گذشته، افرادی ناشناس نیروهای یگان ویژه در مریوان را هدف تیراندازی قرار داده بودند، اما وب‌سایت کردستان میدیا صحت این خبر را به صورت دقیق تایید نمی‌کند.

طبق گزارشات رسیده به وب‌سایت کُردستان میدیا، اداره اطلاعات رژیم اسلامی ایران در مهاباد، خانواده فرینار خسروانی را تهدید و به آنها اعلام کرده که از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند.

آژانس خبررسانی کُردپا نیز منتشر کرده که عصر امروز سه جوان کُرد اهل سنندج به دلایل نامعلومی توسط نیروهای لباس شخصی در انظار عموم بازداشت گردیدند.