کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در ارومیە

17:37 - 30 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: روند تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان ارومیه به دلیل بی‌توجهی مسئولان رژیم ادامە دارد.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، عدم مدیریت، نبود اعتبار و محقق نشدن وعدەهای مسئولان رژیم برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی این استان باعث شدە کە ٨٠ درصد از واحدهای تولیدی این استان تعطیل شوند.

یک عضو کمیسیون صنایع‌و معدان رژیم استان در این‌بارە اعلام کرد: بە دلیل رکود اقتصادی تولید شهرک‌های صنعتی بە شدت کاهش پیدا کردە است.

هم‌اکنون اکثر شهرک‌های صنعتی این استان بە دلیل مشکلات مالی با بیکاری کارگران مواجە شدە است.

کارشناسان می‌گویند، با توجه به نبود زیرساخت‌های اقتصادی، عدم توجه رژیم، امکان استقبال سرمایه‌گذاران داخلی از سرمایەگذاری در مناطق کردنشین را کاهش دادە است.

بر اساس گزارشات، از ٢ هزار و ٨٠٠ واحد تولیدی استان ارومیه، یک هزار و ٢٤٥ واحد تعطیل و با رکود مواجه شدەاند و این نیز منجر به بیکاری بیش از ١٨ هزار نفر در این استان شدە است.

استان‌های ایلام و کرمانشاه نیز که از استان‌های کردستان ایران محسوب می‌شوند، از جمله استان‌های هستند که با بیشترین تعطیلی‌های واحدهای صنعتی و تولیدی مواجه بودەاند.

تعطیلی واحدهای صنعتی در استان‌های کردستان ایران باعث افزایش شدید نرخ بیکاری در این استان‌ها شدە است.

به گفتەی مسئولین رژیم، دلیل تعطیلی و یا راکد شدن واحدهای صنعتی و تولیدی در ارومیه و حتی در تمامی شهرهای ایران، تحریم‌های جامعەی جهانی و بەویژە آمریکا و اتحادیە اروپا می‌باشد.

گفتەهای مسئولین رژیم در رابطه با نسبت دادن تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به تحریم‌های وضع‌شدە علیه رژیم در حالیست که مقامات بلندپایەی رژیم اسلامی ضمن تاکید بر پوشالی بودن تحریم‌ها، آن‌ها را کاغذپارە وصف کردەاند.