کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیرکل حزب دمکرات با حزب سوسیال دمکرات آلمان دیدار کرد

23:05 - 30 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: روز گذشته دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران با هیاتی از حزب سوسیال دمکرات آلمان دیدار کرد.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، روز سه شنبه مورخ بیست و نهم اردیبهشت‌ماه، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران به همراه هیوا بهرامی نماینده این حزب در آلمان با هیاتی از حزب سوسیال دمکرات آلمان دیداری را به انجام رسانیدند.

این دیدار با حضور دیتمار نیتان معاون دبیر کل حزب سوسیال دمکرات و عضو پارلمان و همچنین کنستانتین وینف مسئول روابط خارجه این حزب در مجلس آلمان برگزار شد.

در آغاز این نشست، هیات حزب سوسیال دمکرات آلمان، حزب دمکرات را دوست و متحد و هم پیمان خود در منطقه عنوان کرد.

در این دیدار، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران ضمن تشکر نسبت به این دیدار، عقاید و نظرات حزب دمکرات را درباره مسائل پر اهمیت کردستان و منطقه بیان کرد. توضیحاتی دقیق از مسائل و مشکلات کردستان ایران، از دیگر مباحث مطرح شده توسط مصطفی هجری در این دیدار بود.

مصطفی هجری در ادامه افزود: علیرغم اینکه حزب دمکرات در چند دهه‌ی گذشته در تلاش بوده که مسئله کردستان ایران را به صورت مسالمت آمیز حل کرده و در این ارتباط برجسته‌ترین رهبران خود را از دست داده است، اما معتقد است که راه حل مسالمت آمیز در سیاست رژیم اسلامی ایران وجود ندارد و سران این رژیم بر این باور هستند که این مسائل و مشکلات فقط با فشار و سرکوب حل خواهد شد.

در ادامه مصطفی هجری مبحثی را در رابطه با نقش منفی رژیم اسلامی ایران در منطقه عنوان و این رژیم را به قدرتی توصیف کرد که منافع خود را در آشوب و بحران در خاورمیانه می‌بیند. این دلالیل موجب شده تا این رژیم به یکی از عوامل اصلی بحران‌ها و آشوب‌های اخیر منطقه مبدل گردد.

دبیر کل حزب دمکرات، درباره احتمال توافق ١+٥ با رژیم ایران گفت: در صورت بروز این توافق، فرصت ایران برای دخالت هر چه بیشتر در منطقه افزایش خواهد یافت و به آسانی می‌توانند سیاست‌های خود را در منطقه و خارج از کشور اجرا کنند. در همین رابطه ضروریست که کشورهای غربی نظارت بیشتری را برموضوعات مورد بحث رژیم ایران انجام داده و فشارهایشان را افزایش دهند.

نیتان معاون دبیر کل حزب سوسیال دمکرات آلمان در این دیدار اظهار داشت: باید غربی‌ها و پیش از همه آلمان به مسائل مهم داخلی ایران و به ویژه مسئله کُرد اهمیت بیشتری داده و جهت جلوگیری از سرکوب، فشار و نقض حقوق بشر در ایران گام‌های مثبت برداشته شود.

نیتان همچنین با اشاره به روابط چند دهه‌ای حزب سوسیال دمکرات آلمان با حزب دمکرات کردستان ایران، خواستار تداوم این روابط و در این ارتباط نیز بر چندین نکته در رابطه با همکاری‌های دو طرفه تاکید نمود.

در پایان دیدار، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران، با اشاره به رویدادهای اخیر کردستان و به ویژه تجمعات اعتراضی شهروندان مهاباد و سردشت، از هیات حزب سوسیال دمکرات که در حال حاظر با حزب دمکرات مسیحی آلمان دولت ائتلافی را اداره میکنند درخواست کرد، با توجه به موقعیت و روابط دیپلماتیک خود، جهت آزادی بازداشتی‌های اعتراضات اخیر کردستان، رژیم ایران را تحت فشار قرار دهند.

نیتان وعده داد که به عنوان فراکسیون حزب سوسیال دمکرات آلمان ، طی درخواستی رسمی از وزارت امور خارجه، خواهان پیگیری این موضوع خواهند شد.