کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مکارم شیرازی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها موجب فساد می‌شود

16:24 - 31 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: مراجع تقلید رژیم ایران با حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالفت کرده و حضور زنان در ورزشگاه‌ها را موجب فساد می‌دانند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا و به نقل از خبرگزاری‌های رژیم ایران، مکارم شیرازی گفته است حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد و با توجه به مفاسدی که در پی خواهد داشت، زنان می‌توانند مسابقات را از طریق تلویزیون تماشا کنند.

این آخوند در رابطه با مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته است: نه تنها حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد بلکه حضور زنان به وجود آورنده مشکلات و مفاسدی هم هست.

در همین خصوص رئيس فدراسيون بين‌المللی فوتبال (فيفا) سپ بلاتر در رابطه با ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران، در مقاله‌ای که برای مجله هفتگی فيفا نوشته بود، تاکید کرده بود که ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها در ایران غیرقابل تحمل است و از رژیم ایران درخواست کردە است که به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها پایان دهد.

در رابطه با ممنوعیت عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها، روز سەشنبه یازدهم فروردین‌ماه سال ١٣٩٤ همزمان با بازی فوتبال تیم‌های ملی سوئد و ایران، یک حرکت اعتراضی نسبت به ممنوعیت ورود زنان به وزرشگاه‌ها برگزار شد.

در این بازی، ٢ هزار تی‌شرت که بر روی آنها متنی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران نوشته شده، در میان تماشاگران حاضر در استادیوم تقسیم گردید.

رژیم ایران علاوه بر از دست دادن چندین میزبانی والیبال به دلیل ممنوعیت ورود زنان به ورزشگا‌ه‌ها، میزبانی فوتبال جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩ را نیز از دست داد.

سال‌های متمادی است که ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی ممنوع شده ، گاهی این ممنوعیت‌ها تشدید می‌شود و گاهی زن‌ها می‌توانند به خواسته‌هایشان برسند، استمرار حرکت زنان می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات در حق استفاده از امکانات اولیه اجتماعی برای آنها شود، همچنین برای رسیدن به برابری و رفع تبعیض به یک اراده قوی، هم از سوی زنان و مردان جامعه و هم از سمت بدنه حاکمیت و قانونگذاران نیاز است.