کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تعقیب و گریز نظامیان، به زندگی یک کولبر دیگر پایان داد

18:01 - 31 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران به کاروان کولبران کُرد در یکی از مناطق مررزی شهر اشنویه، کشته شدن یک کولبر کُرد را منجر شد.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، روز سه شنبه مورخ بیست و نهم اردیبهشت‌ماه، در نتیجه تعقیب و گریز نیروهای نظامی رژیم ایران در یکی از مناطق مررزی شهر شنو یک کولبر کُرد به نام قادر شب‌رو جان خود را ازدست داد.

این شهروند کُرد که به دلیل بیکاری و نبود امکانات رفاهی به کولبری روی آورده بود، روز سه‌شنبه در حین فرار از یورش نیروهای نظامی رژیم ایران و به دلیل پرت شدن، جان خود را از دست داده است.

رواج کسب درآمد کولبری در مناطق مرزی ایران و عراق و نبود هیچ فرصت شغلی، مردم این منطقه را وادار نموده تا از این طریق معیشت روزانه زندگی خود را تامین کنند. روزانه و در همین راستا، بسیاری از کولبران قربانی این حالت اجباری شده و همچنان این روند ادامه دارد.

نبود کارخانه، کارگاه، فرصت شغلی و منابع استاندارد بدست آوردن درآمد، دلایلی هستند که مردم مناطق مرزی به ناچار برای تامین امرار معاش خود به این نوع کسب درآمد پر خطر روی می‌برند.

از زمان سر کار آمدن دولت حسن روحانی، جمعا ٧٩کولبر کُرد در مناطق مرزی استان کردستان هدف شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم قرار گرفته‌اند که از این تعداد ٣٧ کولبر کشته و ٤٢نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند (آژانس خبرسانی کُردپا).