کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تصاحب دو مدال توسط جوان کاراته‌کای مریوانی در مالزی

18:12 - 31 اردیبهشت 1394

کوردستان میدیا: جوان کاراته‌کای مریوانی در مسابقات کاراته کاپ آزادجام می‌لو در کشور مالزی که درسالن ورزشی چراس شهر کوالالامپور برگزار شد، موفق به کسب دو مدال شد.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، شعیب کهنه‌پوشی کاراته‌کای کردستانی در شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته‌کاپ آزاد مالزی جام می لو که درسالن ورزشی چراس شهر کوالالامپور برگزار شد موفق به کسب یک مدال نقره در بخش کمیته و یک مدال برنز در بخش کاتا شد.

شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته‌کاپ آزاد مالزی جام می‌لو سبک وادوکای با حضور ۹۵۰ کاراته کا در قالب ۲۱ تیم از ۱۰ کشور درسالن ورزشی چراس شهر کوالالامپور برگزار شد که شعیب کهنه‌پوشی جوان کُردستانی در مسابقات کمیته وزن ٨٤+ کیلوگرم مدال نقره را به گردن آویخت و در کاتا تیمی نیز مدال برنز را تصاحب کرد.

در این رقابت‌ها، تیم‌هایی از مالزی، ایران، فیلیپین، سریلانکا، اندونزی، نپال، سنگاپور، هندوستان، بنگلادش و ویتنام شرکت داشتند.

شعیب کهنه‌پوشی از ورزشکاران کردستانی است که تاکنون در رقابت‌های مختلف کشوری و استانی مقام‌های متعددی را کسب کرده است.

پیشتر بهزاد خضری، کاراته‌کای کُرد اهل مهاباد نیز که در مسابقات کاراته سبک کیوکوشین اویاما شرکت کرده بود، توانست مدال طلای این مسابقات را به دست آورد.

ورزشکاران کُرد علی‌رغم سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم ایران و عدم تامین امکانات لازم از سوی مسئولین در استان‌های کردستان ایران، هموارە در رقابت‌های آسیایی و بین‌المللی درخشیده و موفق به کسب مدال‌شدەاند.