کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نقض تحریم‌ها/ حساب بانکی ٢ شرکت دیگر، توسط آمریکا مسدود شد

21:14 - 2 خرداد 1394

کوردستان میدیا: وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت دیگر را که به همکاری غیر قانونی، جهت خرید هواپیماهای دست دوم به ایران متهم هستند، در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، هویت این شرکت‌ها، شرکت عراقی ناصر ایرلاینز و شرکت اماراتی اسکای بلوبرد بوده که در عراق و امارت مستقرند، این دو شرکت جهت خرید هواپیماهای دست دوم، به صورت غیر قانونی با ایران همکاری داشته و تحریم‌ها را دور زده‌اند و به همین علت وزارت خزانه‌داری آمریکا، حساب این شرکت‌ها را مسدود و معامله با آنها را برای افراد و شرکت‌ها ممنوع کرده است.

تحریم دو شرکت ناصر ایرلاینز عراق، اسکای بلوبرد امارات متحده عربی‌، به دلیل تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای که قرار است پس از توافق برداشته شوند نبوده، بلکه به واسطه تحریم‌های موسوم به ضدتروریسم یا همان حمایت ایران از گروه‌های مقاومت است که گروه موسوم به ١+٥ می‌گوید بعد از توافق نیز پابرجا می‌ماند.

به گفته مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت ناصر ایرلاینز با شرکت خصوصی هواپیماییماهان، جهت خرید ٩ هواپیمای دست دوم با رژیم ایران همکاری داشته است.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی ماهان به اتهام کمک به سپاه پاسداران رژیم اسلامی ایران و حزب الله لبنان درفهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

چندی پیش نیز شرکت پی‌پال (PAYPAL) کە یک شرکت بین‌المللی مهم و فعال در عرصه تراکنش‌های مالی الکترونیکی است و در زمینه پرداخت پول از طریق آنلاین در جهان فعالیت دارد، به دلیل نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به پرداخت ۷،۷ میلیون دلار جریمه شد.

‌همچنین، آمریکا شرکت نفتی شلومبرژه را به دلیل همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی به پرداخت ۲۳۲ میلیون دلار جریمه و غرامت محکوم کردە است.

رژیم ایران در طی چند سال گذشتە بە علت ادامە و فعالیت برنامە اتمی خود از سوی کشورهای غربی و ایالات متحدە آمریکا، مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفتە و در این زمینە چندین شرکت و بانک‌ بە علت نقض تحریم‌ها و همکاری با رژیم ایران بە جریمە نقدی محکوم شدەاند.