کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سن مصرف مواد مخدر در ایران به مرز ١١ سالگی رسید

22:07 - 2 خرداد 1394

کوردستان میدیا: افزایش رو به رشد مصرف مواد مخدر در بین جوانان ایران، سن مصرف کنندگان مواد مخدر را به مرز ١١ سالگی رسانده است.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، روند رو به رشد مصرف مواد مخدر سبب شده که سن مبتلایان به مواد مخدر تا مرز ١١ سالگی برسد و در این بین نیز شمار زنان معتاد به دو برابر افزایش یافته است.

مدیر کل استان فارس گفته است: آمارها در مورد شمار معتادان در ایران نگران کننده است، به طوری که روند مصرف مواد مخدر در ایران از مخدرهای سنتی مانند تریاک به سمت مخدرهای صنعتی و روان‌گردان‌ها به سرعت در حال تغییر است.

سن اعتیاد در ایران طی چند سال اخیر به کمتر از ٢٠ سال و به مدارس رسیده است ٤% دانش‌آموزان ایرانی سابقه‌ی مصرف ماده‌ی مخدر نوع شیشه را داشته و هم‌اکنون ١،١% این دانش‌آموزان شیشه مصرف می‌کنند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد دست‌کم یک درصد از جمعیت ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان ایران معتاد هستند. این یک درصد صرفاً شامل دانش‌‌آموزان معتاد می‌شود و شمار دانش‌آموزانی را که به‌صورت تفریحی مواد مخدر مصرف می‌کنند، در بر نمی‌گیرد.

۱۰ درصد معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دهند. این رقم در سال ۸۵، پنج درصد بود و طی چند سال گذشته به بیش از دو برابر رسیده است.

در همین ارتباط، طی هفت سال اخیر، رشد اعتیاد زنان نسبت به مردان بیش از دو برابر بوده است و این روند همچنان در حال افزایش می‌باشد.

با استناد به آمارهای رسمی، سال ١٣٨٥ نزدیک به ٥% از معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دادند اما هم‌اکنون این رقم به بیش از ١٠% رسیده است و طی چند سال اخیر شمار زنان معتاد در ایران به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ٣٢٥ هزار شهروند در ایران ماده‌ی مخدرمصرف می‌کنند که از این تعداد ٧٠٠ هزار نفر معتاد تفننی به شمار می‌آیند.

در یک آمار متناقض با آمار و ارقام رژیم، وزیر امور خارجه ایران مصرف‌کنندگان مواد مخدر را ١ میلیون و ٣٥٠ هزار نفر اعلام کرده و اظهار نموده است.
٥ میلیون ایرانی صرفا از مصرف‌کنندگان تفننی بوده و به مواد مصرفی آلوده نشده‌اند.