کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اطلاعیه حزب دمکرات نسبت به حمله نیروهای پ.ک.ک

22:13 - 3 خرداد 1394

کوردستان میدیا: دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران، نسبت به یورش یکجانبه نیروهای پ.ک.ک، اطلاعیه‌ای را منتشر نمود.

متن کامل این بیانیه درپی می‌آید:

مردم حق‌طلب کردستان!
احزاب و سازمان‌های سیاسی کردستان!
مجامع بین‌المللی!

پس از چندین روز تلاش همه جانبه جهت گفتگو و نشست با شورای رهبری پ.ک.ک برای پیشگیری از بروز هرگونه حالت نامتعارف و ناگوار و حل مشکلات از طریق گفتگو و تعامل، نیروهای حزب کارگران کردستان با دستور این حزب، پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران را مورد حمله قرار دادند.

متأسفانه روز سوم خردادماه ٩٤ برابر با بیست و چهارم می ٢٠١٥، نیروهای پ.ک.ک با حمله به پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران، منازعه‌‌ای یکجانبه و ناخواسته، میان دو سازمان کُردی را بر ما تحمیل کردند.

بر اساس برخی اطلاعات رسیده، نیروهای سپاه پاسداران در منطقه مستقر گردیده و احتمال پیوستن آنها به نیروهای پ.ک.ک بالقوه می‌باشد.

توده‌های مردم کردستان!
می‌شد تا این منازعه و جنگ ناخواسته از طریق راه حل سیاسی و منطقی حل و فصل گشته و با نیرویی که رسالت، رهایی بخش دیگری از کُردستان را برعهده دارد، درگیری روی ندهد.

در حال حاضر که حزب دمکرات کردستان ایران علیه جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند، منطقی نیست که نیروهای حزب کارگران کردستان در این میان اعمال سیاست کرده و عملکرد آنها به گونه‌ای باشد که به سپر و مدافع نیروهای سپاه پاسداران مبدل گردند.

حزب دمکرات کُردستان ایران، نهایت تاسف خود را از این اقدام ضدارزشی پ.ک.ک اعلام کرده که در چارچوب خیانت به مبارزه ملت کُرد جای گرفته و اعلام می‌کنیم که نه آغازگر و مبتکر جنگ بوده‌ایم و نه خواهان استمرار چنین وضعیتی هستیم و از رهبران پ.ک.ک می‌خواهیم که به تعامل و منطق سیاسی و ملی متوسل و از مسیر اشتباهی که در پیش گرفته‌اند، دست بردارند.

مردم مبارزه کُرد در دیگر بخش‌های کردستان!

احزاب و سازمان‌های سیاسی کردستان!

از شما خواستاریم که از هر طریق ممکن ضمن محکوم کردن جنگ افروزی پ.ک.ک، برای تغییر موضع و سیاست ضد کُرد رهبران پ.ک.ک تلاش و همه با هم اسلحه مبارزاتی خود را به سوی دشمنان ملت کُرد و نه به روی یکدیگر نشانه بگیریم.

در همین ارتباط، افکار عمومی را از هرگونه اخبار مرتبط با درگیری‌ها و نتایج اقدامات سیاسی و دیپلماسی جهت پایان دادن به این جنگ مطلع خواهیم ساخت.

اما ضمن تلاش و کوشش ملی-میهنی و آشتی‌جویانه، به همه اطمینان خواهیم داد که تسلیم فشار و تهدید نخواهیم شد.

حزب دمکرات کردستان ایران
دفتر سیاسی
سوم خردادماه ١٣٩٤خورشیدی
٢٤ می ٢٠١٥ میلادی