کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمیسیون سیاسی-نظامی حدکا در رابطه با شهادت قادر کریمی، اطلاعیه‌ای صادر کرد

17:45 - 4 خرداد 1394

کوردستان میدیا: کمیسیون سیاسی- نظامی حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با شهادت یکی از پیشمرگه‌های حزب توسط نیروهای پ.ک.ک اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

مردم آزادیخواه کردستان
احزاب و سازمان‌های سیاسی و مردمی
اعضا و هواداران حزب دمکرات کردستان ایران

به اطلاع همگان می‌رسانیم، در حالی که پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران چند روز پیش و در ماموریتی حزبی به سوی منطقه اشنویه در حرکت بودند، از سوی نیروهای حزب کارگران کردستان مبنی بر اینکه، مناطق مرزی تحت کنترل و در اختیار آنان قرار داشته و حق حضور در منطقه و رفتن به سوی کردستان ایران را ندارند، مورد تهدید قرار گرفتند.

پس از تهدیدات نیروهای حزب کارگران کردستان، پیشمرگه‌های حزب دمکرات، مسئولان حزبی را از این موضوع مطلع کرده و مسئولان حزب هم در اقدامی فوری جهت پیشگیری از بروز هرگونه رویداد ناگوار، در تلاش بودند تا از طرق و راه‌های مختلف با مسئولان حزب کارگران کردستان ارتباط برقرار نمایند، که مشکلی با این مضمون از سوی نیروهای حزب کارگران کردستان صورت گرفته و خواستار پیش‌رو گرفتن راه‌حلی مناسب در این زمینه شدند، اما متاسفانه مسئولان حزب کارگران کردستان هیچ پاسخ مثبتی را به این درخواست نداده و رویکردی تهدیدآمیز را در قبال خواسته حزب دمکرات کردستان ایران پیش‌رو گرفتند.

در نتیجه این سیاست نادرست، متأسفانه روز سوم خردادماه ٩٤ برابر با بیست و چهارم می ٢٠١٥، نیروهای حزب کارگران کردستان با حمله به پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران در دامنه شاه کوه در منطقه‌ی برادوست و در نتیجه‌ی این اقدام دشمنکارانه، که بنا به اطلاعات رسیده تحت نظر فرماندهی سپاه پاسداران رژیم اسلامی ایران اجرا می‌گردید، یکی از کادرهای مجرب حزب دمکرات کردستان ایران به نام قادر کریمی شهید و 3 پیشمرگ حزب نیز زخمی شدند.

همسنگر قادر کریمی فرزند محمد، متولد سال ١٣٥٦ و اهل شهر نقده بود. وی پس از پایان مقطع دبیرستان و کسب دیپلم فعالیت‌های تشکیلاتی حزبی خود را از سال‌ ١٣٧٦ آغاز و تا سال ١٣٨١ یکی از فعال‌ترین عضو تشکیلات مخفی حزب دمکرات کردستان ایران بود. وی در سال‌های اخیر به علت فشارهای امنیتی مستمر و تحت نظر بودن توسط عوامل رژیم ایران، به صفوف پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران پیوست.

شهید قادر، فردی آگاه و هشیار و منظم بوده و چه در دوران عضویت‌اش به صورت مخفی و چه در زمان پیوستن به صفوف حزب دمکرات کردستان ایران، همواره آماده هر گونه حضور در وظایف حزبی و سازمانی بود.
لازم به ذکر است، در حالی که نیروهای پ.ک.ک به صورتی بیرحمانه به پیشمرگ‌های حزب دمکرات حمله کرده‌اند، از دیگر سو دو تن از نیروهای حزب کارگران کردستان که در اسارت پیشمرگان حزب دمکرات بودند، با اسلحه‌هایشان آزاد گردیده‌اند.

کمیسیون سیاسی- نظامی حزب دمکرات کردستان ایران ضمن ابراز تاسف عمیق در رابطه با شهید شدن قادر کریمی مراتب تسلیت خود را به خانواده شهید قادر کریمی اعلام داشته و خود را در غم و اندوه آنان سهیم و شریک می‌داند و در همان حال امیدوار است تا زخمی‌شدگان جنگ تحمیل شده توسط نیروهای حزب کارگران کردستان، سلامت خود را بازیابند. همچنان که نمی‌توان برای این اقدام نادرست و غلط پ.ک.ک که در راستای خدمت به دشمنان ملت کُرد است، هیچ عنوان دیگری را تعریف نمود.

روح شهید قادر کریمی شاد و یادش گرامی باد
حزب دمکرات کردستان ایران
کمیسیون سیاسی – نظامی