کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصطفی هجری خطاب به مردم کردستان پیامی را منتشر کرد + ویدئو

22:56 - 5 خرداد 1394

کوردستان میدیا: مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، خطاب به مردم کردستان و پیشمرگ‌های حزب دمکرات، احزاب و سازمان‌های چهار بخش کردستان پیامی را اعلام کرد.

متن سخنان مصطفی هجری که درکانال تلویزیونی‌روژهه‌لات پخش شد، عینا در پی می آید:

از کانال تلویزیونی رۆژهەڵات، سلام خود را آراسته‌ی تمامی پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران می‌کنم.

قصد دارم در رابطه با مسئله‌ای که در کردستان پیش آمده و موجب جنگ و درگیری مابین پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران و گریلاهای پ.ک.ک شده، چند نکته‌ای را مطرح کنم.

همگان مطلع هستند که حزب دمکرات کردستان ایران، نه در گذشته و نه در حال حاضر حزبی جنگ طلب نبوده و نیست. حزب دمکرات بجز رژیم اسلامی ایران، هیچ حزبی را دشمن خود قلمداد نکرده و تمام سعی و تلاشش بر این بوده که در راستای دفاع از حقوق پایمال شده ملت کُرد در کردستان ایران در برابر رژیم ایران مبارزه و ضربات و صدمه‌هایی را آن وارد سازد.
در رابطه با رویداد اخیر و طبق خبرهای رسیده، پیشمرگ‌های ما در منطقه در تلاش بوده‌اند تا با مردم کردستان ایران ارتباط برقرار کنند، اما متاسفانه نیروهای پ.ک.ک از پیشروی و فعالیت آنها جلوگیری کرده و در واقع مانع رفت و آمد پیشمرگه‌های حزب دمکرات در منطقه شده‌اند.

ما امیدواریم که این برخورد، جزو سیاست و برنامه رهبران پ.ک.ک نبوده و خطای صورت گرفته از سوی مسئولان آن منطقه رخداده باشد، زیرا اگر غیر از این باشد، این اقدام و برنامه‌ی پ.ک.ک در راستای همکاری با دشمنان قرار گرفته که در حال حاضر قدر‌تمندترین و ظالم‌ترین دشمن کُرد در منطقه، رژیم اسلامی ایران است.

از دیدگاه و نظر ما، کُردها باید از گذشته خود درس عبرت بگیرند و اگر مشکلی سد راهشان قرارگرفت، ازطریق پیدا کردن راه حلی مسالمت آمیز و دوستانه مشکلاتشان را حل کنند، زیرا منافع ما در باهم بودنمان است، احتمال دارد که رژیم اسلامی ایران یا دیگر دشمنان کُرد، برای مدتی از حزبی علیه حزب دیگر سوءاستفاده کنند، اما در واقع دوست و پشتیبان کُرد فقط ملت کُرد است، به خصوص در این وضعیت سخت و حساس سیاسی که در منطقه پیش آمده است.
درخواست من از همه اقشار و طبقات کردستان به ویژه کردستان ایران این است که در مقابل سیاستی که پ.ک.ک پیش روی گرفته است سکوت نکرده و از هر راهی که ممکن است، توان خود را برعلیه شیوه و نوع سیاست و رفتار پ.ک.ک که با حزب‌های سیاسی کُرد در بخش‌های دیگر کردستان پیش رو گرفته به کار گیرند، تا از این سیاست دوری جسته و بجای دشمنی و تلاش برای تضعیف جریان‌های سیاسی کُردی، در تلاش باشد تا از نیرو و توان خود به نفع ملت کُرد و حزب‌های سیاسی که در خدمت رسیدن به اهداف مردم است گام بردارند.
امیدواریم که این مشکل گسترده‌تر نشود. حزب ما نه از این رویداد دلخوش است و نه قصد دامن زدن به این مسئله را دارد. امیدواریم که پ.ک.ک و دوستداران پ.ک.ک به همان شیوه به مسئله کُرد بنگرند و ارتباطات و موقعیت کنونی که میان حزب دمکرات کردستان ایران و پ.ک.ک از سال‌های گذشته وجود داشته به قوت خود باقی مانده و این رویداد سبب خدشه‌دار شدن آن نگردد.

درخواست من از مردم کردستان ایران این است که آرامش خود را حفظ کرده و در واقع حرکاتی را انجام ندهند که در این موقعیت حساس موجب خرسندی دشمنانمان شوند. وظیفه ما در این وضعیت پیش آمده، همبستگی و پشتیبانی همدیگر و پشت کردن به دشمن رژیم اسلامی ایران است که در حال حاضر قدرتمندترین و بزرگترین دشمن ملت کُرد در همه بخش‌های کردستان می‌باشد.

برایتان آرزوی سربلندی می‌کنم، من از شما تقاضای همبستگی و پشتیبانی حزب دمکرات کردستان ایران و دیگر حزب‌های سیاسی کُرد، که در راستای منافع ملت کُرد گام برداشته و فداکاری می‌کنند را دارم.
با تشکر فراوان