کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

محروم کردن زندانیان سیاسی کُرد از ملاقات

18:12 - 8 خرداد 1394

کوردستان میدیا: دو زندان سیاسی کُرد شهر مهاباد، از سوی مسئولین زندان به مدت ٢ هفته، از ملاقات حضوری محروم شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز گذشته مورخه هفتم خردادماه، دو زندان سیاسی کُرد زندان مهاباد به دلیل اعتراض به عدم رعایت مقرارت از سوی زندانیان،از سوی مسئولین زندان به مدت٢ هفته ممنوع الملاقات شده‌اند.

دو زندان سیاسی کُرد به نام‌های هیمن غزالی و عبدالرحمن رمضانپور ، به دلیل اعتراض به عدم رعایت مقررات در زندان از سوی زندانیان و نادیده گرفتن این مسئله توسط مسئولین، از سوی مسئولین زندان به عنوان تنبیه دو هفته از ملاقات حضوری محروم هستند.

هرانا اعلام کرد: این دو زندان سیاسی کُرد، به مسئولین زندان اعتراض کرده که چرا مقرراتى که خودتان درباره ساعت بیدارى زندانیان اعلام کرده‌اید، رعایت نمى‌کنید و به بهانه‌هاى مختلف زودتر از ساعت مقرر موجب آزار و اذیت زندانیان می‌شوید، بعدا مشخص شد به دلیل همین اعتراض ممنوع الملاقات شده‌اند.

هاوری غزالى ٢۴ ساله، در پانزدهم فروردین ماه ١٣٩٣ به اتهام عضویت و هوادارى از حزب دموکرات کردستان، بازداشت و در دادگاه به ١٨ ماه حبس تعزیرى محکوم شد، عبدالرحمان رمضان پور، ۲۴ ساله نیز در سی‌ام آبان ماه ۱۳۹۲ بازداشت و به اتهام ارتباط با احزاب کرد به پنج سال زندان محکوم شد، این دو زندانی سیاسی کُرد، در حال حاضر و برخلاف اصل تفکیک جرائم، در زندان مهاباد به همراه زندانیان غیر سیاسی نگهداری می‌شوند.

در پى اعتراضات اخیر شهر مهاباد، فشار و رفتارهاى امنیتى در زندان مهاباد نیز شدت گرفته است.

طبق آخرین گزارشها، اکنون بیش از ٣٠ زندانی سیاسی کُرد، از جمله زندانی‌های سیاسی هستند که از زمان بازداشت تا کنون از هیچ گونه مرخصی استفاده نکرده‌اند.