کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، از دفتر سناتور جان مک کین دیدار کرد

18:36 - 16 خرداد 1394

کوردستان میدیا: در دیدار مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران از دفتر سناتور جان مک کین، آخرین تغییرات اخیر ایران و منطقه و همچنین دیدگاه حزب دمکرات کردستان ایران نسبت به مسائل مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز چهارشنبه مورخه سیزدهم خردادماه ٩٤، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران از دفتر جان مک کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار مصطفی هجری مسئله‌ی خطرات بزرگ ایران را برای چندمین بار مطرح و از آن به عنوان بزرگترین مانع برای رسیدن به آشتی و دمکراسی در منطقه نام برد و افزود: از میان برداشتن سد رژیم اسلامی، مستلزم همکاری همه طرف‌ها و به تنهایی برای یک حزب عملی نخواهد شد.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، ضمن اشاره به نقش مخرب رژیم و گروه‌های وابسته به آن در منطقه، اعلام کرد: ضروریست که جهان از نقش مخرب ایران و سودهای که ایران در انجام توافق هسته‌ای به دست می‌آورد، مطلع و هشیار باشند که ملت ایران هیچ سودی از این توافقات را بدست نخواهند آورد.

مصطفی هجری درباره دیدگاه برخی از افراد که بر این باورند مردم ایران از وضعیت فعلی که در ایران حاکم است راضی هستند گفت: به طور کلی مردم ایران به ویژه ملت‌های تحت ستم، از وضعیت ایران خیلی ناراضی و مردم ایران از هر فرصتی برای نشان دادن اعتراضات خود استفاده می‌کنند و خاموش کردن صدای مردم ناراضی ایران به معنی رضایت این مردم از وضعیت فعلی ایران نیست.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران اعلام کرد: ملت کُرد به طور کل و به ویژه حزب دمکرات کردستان ایران، توانایی مواجه با رژیم ایران را دارند، اما برای نتیجه نهایی این مبارزه به همکاری همه جانبه احتیاج دارد.

مصطفی هجری در این دیدار ضمن اشاره به تاریخ مبارزه حزب دمکرات کردستان ایران، وضعیت مبارزه ملت کُرد در کردستان ایران را مورد بررسی قرار داد.
دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران مصطفی هجری در دیدار از دفتر جان مک کین در جواب سوال نمایندگی این دفتر درباره‌ی وضعیت فعلی عراق گفت: تنها راه رسیدن به آرامش و آسایش عراق و ثبات آشتی در این منطقه، از بین رفتن و سقوط رژیم اسلامی ایران است. این رژیم نشان داده که به هیچ طریقی حاضر به تغییر در رفتار و سیاست‌های خود نبوده و حضور آنها بر سر میز مذاکره به معنی عقب نشینی رژیم ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

در ادامه فعالیت‌های دیپلماتیک حزب دمکرات کردستان ایران در واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده آمریکا، دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این شهر مورد بازدید قرار گرفته و نقض موارد حقوق بشر در کردستان ایران به بحث و بررسی گذاشته شد.

سرکوب مردم کُرد در کردستان ایران و افزایش ظلم و ستم، بخشی از مباحثی بود که در دیدار دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر مورد بررسی قرار گرفت.

هیات حزب دمکرات نگرانی خود را از نادیده گرفتن سرکوب فعالین کُرد ابراز و اعلام کرد: علیرغم استمرار سرکوب و فشار مضاعف بر فعالان کُرد، بیشتر از دیگر بخش‌های ایران مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به صورت عمومی نادیده گرفته می‌شوند.