کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

گرامیداشت شیخ معشوق غزنوی در آلمان برگزار شد

16:56 - 19 خرداد 1394

کوردستان میدیا: مراسمی جهت گرامیداشت شیخ معشوق غزنوی یکی از شخصیتهای نامی کردستان سوریه در آلمان برگزار شد.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، روز یکشنبه مورخه هفدهم خردادماه 94، انجمن ملی کُرد سوریه مراسمی جهت گرامیداشت شیخ محمود غزنوی یکی از شخصیتهای نامی و برجسته کردستان سوریه با شرکت شمار زیادی از احزاب و سازمانهای کُردی هر چهار بخش کردستان، هنرمندان، شخصیتهای آئینی و ادبی و خانواده شیخ محمود غزنوی در کشور آلمان برگزار کرد.

هیاتی از کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان به سرپرستی شهریار نقشبندی در این مراسم گرامیداشت شرکت و سخنانی را تقدیم حضار و شرکت کنندگان کرد.

نقشبندی در سخنرانی خود در رابطه با شجاعت و آزادی شیخ محمود غزنوی در برابر رژیم بشار اسد بحثی را عنوان کرد و گفت: شیخ معشوق غزنوی شخصیتی آئینی و در همان حال انسانی مبارز و ملی بود. وی در هر دو زمینه خدمت بزرگی به ملت کُرد نموده و هیچگاه در مقابل ظلم و ستم رژیم بشار اسد سکوت نکرد، به همین دلیل تلاش و کوشش این شخصیت برجسته را ارج نهاده و به عنوان شهید در راه آزادی ملت کُرد به آن مینگریم و ایشان را همچون شهید ملتمان تلقی میکنیم.

شهریار نقشبندی خطاب به حزب و سازمانهای کُردی گفت: امروز ملت کُرد توانسته است پیروزیهای زیادی به دست آورد، این پیروزیها دشمنان و اشغالگران کردستان را خشمگین کرده و به هر طریقی قصد برهم زدن آسایش میان صفوف ملت کُرد را دارند و بر سر راه مبارزه و تلاشهایمان مانع تراشی میکنند، از همین رو جای خود دارد که ملت کُرد آگاهانه در این راه قدم برداشته و توطئه دشمنان را خنثی و اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

وی در ادامه سخنان خود را درباره حمله یکجانبه پ.ک.ک به شماری از کادر و پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران اعلام کرد: با نهایت تاسف در روز یکشنبه مورخه سوم خردادماه 94، شماری از کادر و پیشمرگههای حزب دمکرات کردستان ایران مورد حمله گریلاهای پ.ک.ک قرار گرفتند که منجر شهادت یکی از پیشمرگه‌ها و زخمی شدن سه پیشمرگه دیگر حزب شد.

شهریار نقشبندی در ادامه گفت : این حمله در حالی رخ داد که پیشتر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران هم با نامه و هم از طریق دوستان مشترک، درخواست حل مشکلات از طریق آشتی و گفتگو را کرده بود، اما پ.ک.ک با شلیک گلوله به درخواستهای حزب دمکرات کردستان ایران پاسخ داد.

مسئول کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان در مراسم گرامیداشت شیخ محمود غزنوی تاکید کرد: حمله پ.ک.ک به حزب دمکرات کردستان ایران اعتراضات گستردهای را در پی داشته و از سوی ملت کُرد و احزاب و سازمانهای کُردی پشتیبانی زیادی را به همراه داشت و این اقدام را محکوم کردند.

وی همچنین افزود: حزب دمکرات کردستان ایران امیدوار است که هیچگاه وقایعی اینچنینی رخ نداده و خون فرزند کُرد به دست کُرد ریخته نشود، به همین خاطر لازم است همگان با اعلام موضع جدی در برابر این نوع اقدامات، اجازه به منفعت طلبی هیچ حزبی را ندهند.

نقشبندی در پایان بحث خود گفت: بیگمان دشمنان کُرد به ویژه رژیم اسلامی ایران همانند دشمن اصلی هیچگاه از توطئه و آشوبگری در برابر ملت کُرد دست بر نخواهد داشت، دشمن کنونی ملتمان رژیم اسلامی ایران است و باید برایمان روشن باشد که رژیم فعلی سوریه همانند رژیم اسلامی ایران است و این رژیم برای پیروزی رژیم اسد دست به هر اقدامی خواهد زد، به همین دلیل لازم است همه ما آگاه و در دام اشغالگران نیافتیم.