کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دومین دیدار حزب دمکرات و پ.ک.ک بدون حضور حکومت اقلیم کردستان برگزار شد

22:58 - 24 خرداد 1394

کوردستان میدیا: دیدار حزب دمکرات کردستان ایران با حزب کارگران کردستان برای دومین بار و بدون حضور حکومت اقلیم کردستان در دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، مورخه بیست و سوم خردادماه ٩٤، هیاتی از حزب کارگران کردستان به سرپرستی دمهات عگید مسئول روابط خارجه پ.ک.ک از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار و از سوی هیات حزب دمکرات به سرپرستی محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران مورد استقبال قرار گرفت.

این دیدار با شرکت محمد امین پنجوینی شخصیت سیاسی نزدیک به پ.ک.ک برگزار شد، این دیدار در حالی صورت گرفته است که پ.ک.ک حاضر به شرکت طرف سوم که در دیدار نخست، هیات حکومت اقلیم کردستان بود، نبوده است.

محمد امین پنجوینی، شخصیت سیاسی نزدیک به پ.ک.ک بعد از پایان این دیدار به خبرگزاری‌ها اعلام کرد: این دیدار در فضایی گرم و متفاهم برگزار شده است، بعد از وقوع درگیری و تنش میان نیروهای پ.ک.ک و نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران، این دومین دیدار میان این دو حزب بود. نکته مهم این است که حزب دمکرات کردستان ایران و ک.ج.ک با هم نشست‌هایی پیرامون مشکلات و مسائل روی داده میان طرفین داشته و طی این دیدارها به نتیجه مثبت رسیده‌اند، این دیدارها و گفتگوها ادامه خواهند داشت، تا مجددا چنین تنش‌هایی میان این دو حزب رخ ندهد.

محمد امین پنجوینی، نشست مسئولان و هیات عالیه حزب دمکرات کردستان ایران و پ.ک.ک را رضایت‌بخش توصیف و در همین رابطه این شخصیت سیاسی اعلام کرد: حزب دمکرات و پ.ک.ک بعد از دیدار چند ساعته خود به این نتیجه رسیده‌اند که مبارزه ملی خود را بدون هیچ مشکل و تنشی گسترش بدهند.

این شخصیت سیاسی در ادامه اظهارات خود در رابطه با تفاوت این دیدار با نشست قبلی اعلام کرد: هر دو دیدار نتیجه مطلوبی به همراه داشته، یکی از نتایج مثبت این دیدار همکاری دو حزب در راستای مبارزه ملی کُردها بوده است.

محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و مسئول هیات حزب، بعد از پایان دیدار حزب دمکرات و پ.ک.ک در پاسخ پرسش خبرنگاران عنوان کرد: ما با سخنان محمد امین پنجوینی موافق هستیم.
قادری در ادامه، یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار را گفتگو پیرامون جنبه‌های سیاسی و عملی همکاری‌های دوجانبه عنوان کرد.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در پایان و درخصوص نتیجه این دیدار اعلام کرد: لازم است برای رسیدن به نتیجه دلخواه به دیدارهایمان ادامه دهیم، اما در نشست‌ها درک متقابل و روحیه همکاری دیده می‌شود، به همین دلیل ما در نشست‌هایی که بعدا خواهیم داشت، بیشتر به ‌جنبه‌های عملی همکاری و درک متقابل خواهیم پرداخت.