کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کُرد وارد نوزدهمین روز خود شد

16:23 - 27 خرداد 1394

کوردستان میدیا: اعتصاب غذای علیرضا رسولی، زندانی سیاسی کُرد در زندان مهاباد کماکان بدون دریافت پاسخی مشخص از سوی مسئولین، ادامە دارد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، اعتصاب غذای علیرضا رسولی زندانی سیاسی کُرد امروز چهارشنبه ٢٧ خردادماه، بدون پاسخ مسئولین به مطالبات این زندانی سیاسی کُرد، نوزدهمین روز خود را سپری می‌کند.

علیرضا رسولی در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی از روز شنبه نهم خردادماه اقدام به اعتصاب غذا کردە و علی‌رغم عدم رسیدگی به مطالباتش، سەشنبەی هفتەی گذشتە نوزدهم خردادماه به سلول انفرادی زندان مهاباد انتقال یافتە است.

این زندانی سیاسی کُرد که پس از عدم موافقت با درخواست مسئولین زندان مهاباد مبنی بر پایان اعتصاب غذایش به سلول انفرادی انتقال دادە شد، از روز پنجشنبه ٢١ خردادماه اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرد.

شبکەی حقوق بشر کردستان طی گزارشی با تاکید بر افزایش نگرانی‌ها درخصوص وضعیت سلامتی علیرضا رسولی از ادامەی بی‌اعتنایی مسئولین زندان نسبت به درخواست‌های این زندانی سیاسی کُرد خبر دادە است.

علیرضا رسولی اواخر بهمن ماه سال ۹۱ به اتهام پخش تراکت در روز جهانی زبان مادری و شرکت در تجمعات حمایت از کودکان شین‌آباد از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران در شهر مهاباد بازداشت شدند.

رسولی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم حبس محکوم شد. سپس در اسفندماه سال ۹۲ دادگاه انقلاب شهرستان سردشت علیرضا رسولی را نیز طی یک پرونده جدید به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

این زندانی سیاسی کُرد که از عفونت شدید ریه و داشتن تومور در لگن رنج می‌برد، پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی و انتقال به زندان از رسیدگی پزشکی محروم بودە است.

علیرضا رسولی پیشتر نیز دو بار در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی اقدام به اعتصاب غذا کردە است.

این زندانی سیاسی کُرد، آبان‌ماه سال گذشته به مدت ٤٩ روز در زندان مرکزی ارومیه اقدام به اعتصاب غذا نموده بود و در پی وعده مساعد مسئولین مبنی بر موافقت با مرخصی، اعتصاب خویش را متوقف کرده بود.