کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هجری:هیچ کشوری نمی‌تواند در برابر اراده ملیت‌های ایران برای تغییر رژیم اسلامی ممانعت کند

16:25 - 27 خرداد 1394

کوردستان میدیا: مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه دیدارهای خود با اعضا کنگره و سناتورهای آمریکایی، بایکی از اعضای کنگره رندی وبر دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز دوشنبه مورخه بیست و پنجم خردادماه ٩٤، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران از سوی اعضای کنگره رندی وبر مورد استقبال قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار، مصطفی هجری بحثی را در رابطه با تاریخ مبارزه حزب دمکرات و ملت کُرد در کردستان ایران عنوان کرد.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در دیدار با رندی وبر خاطرنشان کرد: ملت کُرد و حزب دمکرات در طول تاریخ مبارزاتی خود، هزینه‌های زیادی را در راه آزادی کردستان و رسیدن به احقاق حقوق خود متقبل شده‌اند.

هجری همچنین اعلام کرد: هر چند که تا کنون صدای ملت کُرد در نتیجه سرکوب‌ها ضعیف شده است، اما به معنی تسلیم شدن نبوده، بلکه در هر زمان و از هر فرصتی برای ابراز نارضایتی خود استفاده کرده و اعتراض خود را اعلام داشته‌اند.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه سخنان خود در دیدار با وبر، بزرگترین مشکل امروز کشورهای غرب در مواجه رفتار با ایران را درک نکردن این رژیم توصیف کرد و گفت: دلیل اینکه شما سه دهه امیدوارانه در انتظار هستید که رژیم ایران در رفتار خود تغییر ایجاد کند و این رژیم هم حاضر به تغییر نیست، این است که درک دنیای غرب از رژیم ایران، درکی درست نبوده است.

هجری در خصوص تغییر در رفتار رژیم ایران تاکید کرد: تغییر در رفتار رژیم ایران با سیاست بنیادین این رژیم در تضاد بوده و به هیچ طریقی این تغییر روی نخواهد داد.

مصطفی هجری در ادامه تاکید کرد که ملیت‌های ایران خواستار تغییر در رژیم اسلامی هستند و نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشور دیگری حق ندارد که در برابر این اراده بایستد.

همچنین دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران افزود: به دلیل اینکه تشکیل ایرانی دمکراتیک و فدرال در راستای منافع همگانی است، جهت تغییر رژیم اسلامی ایران و دستیابی به دمکراسی، به همکاری جامعه جهانی نیاز است.

هجری در ادامه سخنان خود گفت: رژیم ایران در حال افزایش دخالت‌های خود در منطقه است و این مسئله خطر بزرگی را متوجه حزب دمکرات کردستان ایران و همچنین کشورهای غربی و متحدانش در منطقه خواهد کرد.

همچنین مصطفی هجری در ادامه سخنان خود عنوان کرد، رژیم اسلامی ایران 15 سال است که برای حفظ موجودیت خود و تسلط بر دنیای اسلام در تلاش برای دستیابی به صلاح هسته‌ای است.

هجری در ادامه تاکید کرد، کشورهای غربی بر این باورند که‌خواهند توانست با ایجاد برخی موانع و محدودیت‌ها، رژیم ایران را از دستیابی به صلاح هسته‌ای دور سازند، اما حقیقت امر این است که رژیم ایران چندین بار این محدودیت‌ها را در قالب توافقنامه‌هایی قبول کرده، اما در صورت بروز هر فرصتی به این توافقات پایبند نمانده و هیچ یک از تعهدات را مد نظر قرار نگرفته است.

در این دیدار رندی وبر از اعضای کنگره آمریکا، ضمن خوش آمدگویی به دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران خاطر نشان کرد که با بخش عمده‌ای از سخنان و اظهارات مصطفی هجری هم عقیده است.

وبر همچنین اعلام کرد که چگونگی رفتار با رژیم ایران یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های آمریکا است.

در پایان این دیدار، وبر تاکید کرد که ضروریست با ملیت‌های ایران که در جهت آینده خود در تلاش هستند همکاری شود.