کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

RMMK:اعدام فعالین کُرد، اقدامی غیرانسانی است

01:00 - 28 خرداد 1394

کوردستان میدیا: سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در بیانیەای، اجرای حکم اعدام منصور آروند را غیرعادلانه و غیرانسانی توصیف کرد.

به گزارش وبسایت کردستان میدیا، دیروز سەشنبه ٢٦ خردادماه سال ١٣٩٤، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در واکنش به اجرای حکم اعدام منصور آروند، زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد، بیانیەای صادر نمود.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در بیانیەی منتشرە، دلیل اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی کرد در مقطع کنونی بە ایجاد رعب و ترس در میان فعالین سیاسی و مدنی کردستان و همچنین تحریک مردم به خشونت و مبارزه مسلحانه برای سرکوب بیشتر نسبت دادە است.

این سازمان حقوق بشری، نسبت به اجرای حکم غیرعادلانه و غیرانسانی فعالین سیاسی و مدنی در کردستان ایران ابراز تاسف کردە و خواهان پایان دادن به اعدام در کردستان و پایبندی به اصول و کرامت انسانی از سوی مقامات قضایی رژیم اسلامی شدە است.

در پایان بیانیەی مذبور آمدە است: سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به حکومت جمهوری اسلامی ایران هشدار میدهد، عدم رعایت حقوق انسانی و پذیرفته‌شده در منشور ملل متحد برای اقلیتهای ملی و مذهبی از جمله حق تعیین سرنوشت (خودمختاری) در ایران باعث خشونت بیشتر و تبدیل شدن ایران به عراق و سوریه دیگر خواهد شد.

بر پایەی گزارشات منتشرە، سحرگاه روز یکشنبه ٢٤ خردادماه، حکم اعدام منصور آروند، زندانی سیاسی کُرد در زندان میاندوآب به اجرا درآمد.

منصور آروند، خردادماه سال ١٣٩٠، در منزل شخصی خود در مهاباد بازداشت و سپس از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزسیون رژیم ایران به اعدام محکوم شد.