کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتصاب غذای ٤ زندانی عرب اهواز در زندان‌های رژیم ایران

23:08 - 28 خرداد 1394

کوردستان میدیا: ٤ زندانی عرب اهوازی در زندان رجایی شهرکرج در پی هر آنچه تداوم شکنجه و مرگ تدریجی و همچنین نگهداری غیر قانونی و غیر انسانی عنوان شده است، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، خالد حردانی، فرهنگ هاشم پور، رسول حردانی و شهرام پور منصوری، چهار زندانی عرب محبوس در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به نگهداری غیرقانونی و غیرانسانی در زندان‌های رژیم اسلامی ایران دست به اعتصاب غذای زده‌اند.

این چهار زندانی سیاسی عرب از تمامی مدافعان حقوق بشر و دموکراسی‌خواهان ایرانی و جهانی خواستار حمایت و پشتیبانی هستند.

بنا به گفته یک منبع مطلع، خالد حردانی اعلام کرده است: در صورت ادامه بازداشت و زندان و شکنجه همراهانم این اعتصاب غذا ادامه خواهد داشت وی همچنین گفته که دوستان من هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند تا مستوجب مجازات اعدام و شکنجه غیر انسانی 15 ساله باشند.

خالد حردانی مهندس، داستان‌نویس و منتقد اجتماعی‌ـ سیاسی، در بیست و نهم مردادماه سال ٤٩ در اهواز متولد و سال ٧٩ به اتهام اخلال در امنیت پرواز به اعدام محکوم شد که این حکم بعدها به حبس ابد کاهش یافت.

فرهنگ و شهرام پور منصوری نیز در همان پرونده بازداشت به حبس ابد محکوم شدند، در آن زمان سن این دو شهروند عرب کمتر از ١٨ سال بود.

خالد حردانی(داماد پورمنصوری‌ها)، فرهنگ‌پورمنصوری و پورمنصوری در ٢٣ آذر ١٣٧٩ در حالی که نوزده تن از خویشاوندان خود را در یکی از هواپیماهای کوچک مسافربری از اهواز به بندرعباس در جنوب ایران به همراه داشتند اقدام به ربایش هواپیما کردند.