کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تجمع اعتراضی جهت محکوم کردن اعدام منصور آروند در هامبورگ آلمان برگزار گردید

17:45 - 31 خرداد 1394

کوردستان میدیا: تجمعی اعتراضی به منظور محکوم کردن اعدام منصور آروند، زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد، در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز گذشته سی‌ام خردادماه ٩٤، کمیته حزب دمکرات کردستان ایران – آلمان در شهر هامبورگ، تجمعی اعتراضی جهت محکوم کردن اعدام منصور آروند زندانی سیاسی کُرد توسط رژیم اسلامی ایران را برگزار کرد.

در آغاز این تجمع اعتراضی، شهریار نقشبندی مسئول کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان پیامی را به دو زبان کُردی و فارسی قرائت نمود.

سپس پیام کمیته حزب دمکرات کردستان ایران به زبان آلمانی قرائت و در این پیام ضمن محکوم کردن اعدام منصور آروند فعال سیاسی کُرد، بر مسئله‌ی نقض حقوق‌بشر، وضعیت نامطلوب ملیت‌های ایران به ویژه ملت کُرد تاکید شدە بود.

در این تجمع، صدها کپی از پیام کمیته حزب دمکرات کردستان ایران به زبان آلمانی چاپ و از سوی اعضای حزب در میان شهروندان آلمانی پخش گردید.

شماری چشمگیری از کُردهای هر چهار بخش کردستان و احزاب و جریانات سیاسی و همچنین تعدادی از فعال سیاسی ایرانی نیز در این تجمع شرکت کرده بودند و موج اعدام فعالان سیاسی کُرد را از سوی رژیم اسلامی ایران محکوم نمودند.

در ادامه تجمعات اعتراضی خارج از کشور جهت محکوم کردن اعدام منصور آروند، در شهر کلن آلمان نیز تجمعی از سوی کمیته همکاری احزاب و جریان‌های سیاسی کردستان برگزار و شماری از اعضای حزب در این تجمع اعتراضی شرکت داشتند.