کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمریکا/ درگذشت پیشمرگەی دیرین حزب دمکرات کردستان ایران

22:25 - 31 خرداد 1394

کوردستان میدیا: کمیته حزب دمکرات کردستان ایران- آمریکا، پیام تسلیتی را در رابطه با درگذشت پیشمرگەی دیرین حزب دمکرات منتشر کرد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز پنج‌شنبه مورخه بیست و هشتم خردادماه ٩٤، سید رسول حسن زاده، ملقب به سید رسول ورچان ، اهل شهر مهاباد، بر اثر سکته مغزی در سن ٨٤ سالگی در ایالات متحده آمریکا دیده از جهان فرو بست.

کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در کشور آمریکا جهت تسلیت پیامی را منتشر کرد.

در بخشی از این بیام آمده است: سید رسول انسانی میهن‌دوست بوده و بخش عمده زندگی پر افتخار خود را در صفوف حزب دمکرات برای مبارزه و تلاش جهت حفاظت از کرامت ملت خود و به دست آوردن اهداف والای حزب، اختصاص داده بود.

سید رسول در مبارزه خونین سال‌های ٤٦ و ٤٧ در صفوف پیشمرگه‌های حزب بودە و از همراهان‌نزدیک سلیمان معینی و اسماعیل شریف زاده و قهرمان‌های آن دوره از مبارزه بود.

پس از انقلاب ٥٧ مردمی ایران و آغاز مبارزات آشکار حزب دمکرات، از کردستان عراق به کردستان ایران بازگشت و در آن زمان وظایف متعدد حزب را با از خود گذشتگی به انجام رسانید.

سید رسول در سال ١٣٦٤، به دلیل مشکلات خانوادگی به ناچار از صفوف پیشمرگه‌های حزب جدا شده و به کردستان ایران بازگشت، اما رژیم اسلامی ایران او را تحت فشار قرار داد و موجب شد تا بەناچار با خانوده‌خود کردستان ایران را ترک و پناهندەی آمریکا شود.

در بخش پایانی پیام مذبور آمدە است: کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در آمریکا ، ضمن ابراز تأثر و اندوه به مناسبت درگذشت سید رسول حسن زاده، مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده و دوستان نامبردە اعلام داشتە و خود را در غم و اندوه از دست دادن این شخصیت مبارز شریک می‌داند.